Yazar "Dinç, Nuray Tetik" için listeleme
-
Aeneas Avrupa kültür rotası’nın turizm açısından değerlendirilmesi: paydaş görüşleri
Özdemir, Elif (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Kültür, toplulukların geçmişine ışık tutması ve gelecek kuşaklara aktarılmasından dolayı her zaman önemli bir kavram olmuştur. Kültür rotası olarak bilinen kavram da üzerinde antik kentleri, tarihi alanları ve önemli ... -
Examination of the relationship between professional competence, experiential value and behavioral intention: A research on local tourists receiving tourist guidance service
Balıkoğlu, Arzu; Dinç, Nuray Tetik (Muharrem Tuna, 2022)This study aimed to reveal how the perceived professional competence level of tourist guides affects the experiential values of tourists during the tour and their behavioral intentions after the tour. It has also been ... -
Examination of the Relationship Between Professional Competence, Experiential Value and Behavioral Intention: A Research on Local Tourists Receiving Tourist Guidance Service
Balıkoğlu, Arzu; Dinç, Nuray Tetik (2022)This study aimed to reveal how the perceived professional competence level of tourist guides affects the experiential values of tourists during the tour and their behavioral intentions after the tour. It has also been tried ... -
Kırsal turizm kapsamında Arap turistleri Trabzon'u ziyarete yönelten itici ve çekici faktörlerin ve tatmin düzeylerinin incelenmesi
Özgöller, Gülşah (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kırsal turizm, insanların doğayla başbaşa zaman geçirmek ve yöreye özgü kültürel ve tarihi değerleri deneyimlemek amacıyla kırsal alanlara yönelik gerçekleştirilen bir turizm çeşididir. Özellikle şehir hayatının stresinden ... -
Marka aşkı, marka sadakati ve ağızdan ağıza pazarlama ilişkisi: THY örneği
Halitoğulları, Hayriye; Dinç, Nuray Tetik (Ankara Hacı Bayram Veli University, 2020)Havayolu ulaşım sektörü turizmin ayrılmaz bir parçasıdır. Türkiye’de 2003 yılından bugüne yapılan yasal düzenlemeler ile birlikte havacılık sektörü hızlı bir şekilde büyümüştür. Bu durum havalimanı sayılarının, kapasitelerinin ... -
Marka aşkı, marka sadakati ve ağızdan ağıza pazarlana ilişkisi: THY örneği
Halitoğulları, Hayriye (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Havayolu ulaşım sektörü turizmin ayrılmaz bir parçasıdır. Türkiye’de 2003 yılından bugüne yapılan yasal düzenlemeler ile birlikte havacılık sektörü hızlı bir şekilde büyümüştür. Bu durum havalimanı sayılarının, kapasitelerinin ... -
Seyahat acentası çalışanlarının serbest zaman doyumları ile iş ve yaşam doyumlarının etkileşimi
Güney, Kader (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde turizm sektöründe yoğun çalışma saatlerinin artması seyahat acentalarındaki çalışanların serbest zamanlarının azalmasına neden olmaktadır. Çalışanların sahip olduğu serbest zaman dilimlerinin uzunluğu serbest ... -
Sürdürülebilir turizm konulu lisansüstü tezlerin bibliyometrik profili
Bu çalışmada, 1987-2015 yılları arasında turizm yazınında sürdürülebilir turizm ile ilgili lisansüstü tezlerin çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik özelliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Sürdürülebilir turizm ... -
Turist rehberlerine yönelik turist nezaketsizliği ve rehberlerin nezaketsiz davranışlara ilişkin tepkileri
Dinç, Nuray Tetik; Balıkoğlu, Arzu; Mutlu, Hasret Ulusoy (Melikşah Aydın, 2022)Bu çalışmada, turistlerin turist rehberlerine yönelik sergiledikleri nezaketsiz davranışların belirlenmesi ve rehberlerin bu davranışlar karşısında nasıl hissettiklerinin ve gösterdikleri tepkilerin neler olduğunun ortaya ... -
Turist rehberlerinin mesleki sorunları ve çözüm önerileri: İstanbul örneği
Karakaş, Berna (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Turist rehberliği turizm hareketlerinin en önemli unsuru olan turistlere yol gösterme, bilgi sağlama, onları yönlendirme ve temsil ettikleri ülkelerin imajını turistlere yansıtma açısından turizm için ciddi bir rol oynar. ... -
Turist rehberlerinin mesleki yeterlilik düzeylerinin deneyimsel değer yaratma ve davranışsal niyet üzerindeki etkisi: Müşteri algıları üzerine bir araştırma
Balıkoğlu, Arzu; Dinç, Nuray Tetik (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Yoğun rekabetin yaşandığı günümüz küresel dünyasında, pazardaki varlığını sürdürmek ve örgütsel hedeflerine ulaşmak arzusunda olan seyahat acentaları için kaliteli ürün ve hizmetler sunmak stratejik bir öneme sahiptir. ... -
Turist rehberlerinin mizah davranışı ile turistlerin duygusal deneyimi arasındaki ilişkinin belirlenmesi
Şahin, Özge (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Turizm sektörünün en önemli yapı taşlarından biri olarak bilinmekte olan turist rehberleri; eşlik ettikleri yerli veya yabancı turistlere, ülkenin doğal, kültürel, tarihi ve sosyal değerlerini anlatarak, ülkenin imajını ... -
Ülke imajının Türkiye’yi ziyaret etme niyeti üzerine etkisinde yumuşak güç unsurlarının düzenleyici rolü: Çin pazarı
Güleç, Emin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2023)Destinasyon imajının bir ülkeyi tekrar ziyaret etme niyeti üzerinde belirleyici ve açıklayıcı bir rolü bulunmaktadır. Buna karşın bir ülkenin turistik cazibesinden doğan destinasyon imajına ek olarak, ülkenin uluslarası ...