Yazar "Gürbüz, Ali Kemal" için listeleme
-
ANALİTİK YAKLAŞIMIN TEORİ ÜRETME KAPASİTESİ: GİRİŞİMCİLİK VE REFAH TEORİSİ ÖRNEĞİ
Gürbüz, Ali Kemal (2009)Bu çalışmanın amacı genel olarak refah teorisi ile girişimcilik arasındaki ilişkileri, ilave olarak ise Pareto refah yaklaşımı ile girişimcilik kavramı arasındaki ilişkileri analitik yöntemle ele almaktır. Esas olarak şu ... -
Bir dağıtım sistemi olarak franchising ve konaklama sektöründeki franchising işletmelerine yönelik spesifik değerlendirme.
Yeşiltaş, Murat (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)Son yıllarda işletmeler çeşitli yollarla genişleme kararı alabilmektedir. Franchising de bu genişleme seçeneklerinden birisidir. Bu seçenek, franchisingin taraflarını oluşturan franchise alan ve franchise verene karşılıklı ... -
Ekoturizmin turistin genel amaçları ve turizm sektörü içerisindeki konumu üzerine bir araştırma
Oktay, Hatice (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada esas olarak, ekoturizmin varlığının kitle turizminin varlığından ne derece bağımsız olduğu araştırılmaktadır. Bunun yanısıra, ekoturizmin, turistin genel olarak seyahat deneyiminden beklediği yararların daha ... -
Fiyatlandırma davranışları ekseninde konaklama piyasası üzerine bir inceleme
Polat, Eray; Gürbüz, Ali Kemal (2015)Son yıllarda, Türkiye'nin turizm gelirlerindeki artış, turist sayısındaki artışın gerisinde yer almaktadır. Bu durumda ilk akla gelen olasılıklardan birisi konaklama piyasasındaki ortalama fiyat düzeyinin düşük olmasıdır. ... -
İş güvencesizliği algısı ile iş üretkenliği ilişkileri: mevsimlik ve mevsimlik olmayan konaklama işletmelerinde karşılaştırmalı bir araştırma
Polat, Eray (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın temel amacı, konaklama işletmeleri çalışanlarının iş güvencesziliği algıları ile iş üretkenliği düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve bu ilişkinin varlığını tüm yıl ve mevsimlik çalışanlar açısından ... -
İş güvencesizliği algısı ile iş üretkenliği ilişkileri: Mevsimlik ve mevsimlik olmayan konaklama işletmelerinde karşılaştırmalı bir araştırma
Polat, Eray; Gürbüz, Ali Kemal (Balıkesir Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın temel amacı, konaklama işletmeleri çalışanlarının iş güvencesizliği (İG)algıları ile iş üretkenliği (İÜ) düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmek ve bu ilişkinin varlığını tüm yıl ya da mevsimlik çalışma ... -
İtibar yönetimi kavramının işlevselliği ve itibar unsurlarının birbirleriyle ilişkisi: Otel işletmeleri açısından bir uygulama
Yağcıoğlu, Ayşe (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Hızla gelişen teknoloji, firmalar ile müşteriler arasındaki iletişim araçlarının çoğalması, rekabetin en üst düzeye çıkması sonucunda sadece finansal performans kurumların hayatta kalması için tek başına yeterli olmamaktadır. ... -
Konaklama işletmeleri için bir maliyetleme modeli önerisi
İrdem, Alaattin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)İletişim ve üretim teknolojilerinin gelişmesi ve şiddetli rekabet, işletmelerin üretim ve satış politikalarını etkilemekte ve dolayısıyla maliyet sistemlerinin yeniden organizasyonunu zorunlu kılmaktadır. Çünkü, şiddetli ... -
Konaklama işletmelerinde fiyatlandırma davranışlarını etkileyen faktörler ve yöresel fiyatlar ile dünya fiyatlarının fiyat belirlemedeki nispi önemleri üzerine bir inceleme
Polat, Eray (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinin fiyatlandırma davranışlarını belirlemede öne çıkan faktörlerin neler olduğunun incelenmesi ve bu inceleme aracılığıyla konaklama piyasasının karakteristik yapısı hakkında bilgi ... -
Konaklama işletmelerinde pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
Aygün, Afitap (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Konaklama İşletmelerinde Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi Bu araştırmada, konaklama işletmelerinde pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçiminin uygulanması ile ilgili bir model sunulması ve uygulama yapılması ... -
Konaklama işletmelerinin fiyatlandırma davranışlarında maliyet yapısı ve mevsimselliğin etkisi
Polat, Eray; Gürbüz, Ali Kemal (2016)Türkiye'de turizm sektörü, tüm dünyada olduğu gibi hızlı bir gelişim içerisindedir. Ancak bu hızlı gelişim, turist sayısı ve turizm gelirleri özelinde incelendiğinde görülmektedir ki, turizm gelirlerindeki büyüme, turist ... -
Lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumların ders programlarının fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi
Dağdeviren, Ayhan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Turizm eğitiminin istenen başarıyı sağlaması kuşkusuz, eğitim kurumlarının her aşamadaki öğretim etkinliğinin nitelikli bir yapıda olmasına bağlıdır. Nitelikli bir yapıya ulaşmada etkili olan faktörlerden en önemlilerinden ... -
Otellerde heterojen müşteri yapısının sebepleri ve sorun yaratma potansiyeli üzerine bir araştırma
İlsay, Selin (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Türkiye'de son yıllarda otelcilik sektöründe yaşanan hızlı gelişmeler çok fazla sorun yaratmaktadır. Otel sayılarının artması, pazarın genellikle dış ülkelerde olması ve rekabetin artması gibi nedenlerden dolayı otel ... -
Otellerde yıldız sisteminin işlevselliğinin müşteri görüşleri ışığında değerlendirilmesi
Çalışkan, Serkan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Otellerin sınıflandırılması için kullanılan yıldız sistemi tüketicilere otellerin nitelikleri hakkında fikir vermektedir. Otellerin yıldız sayıları sahip oldukları ilave hizmetlere bağlı olarak yükselirken, her otelde ... -
Turist sınıfları, işletme standartları ve piyasa genişliği arasındaki ilişkiler açısından termal turizm piyasası üzerine bir değerlendirme
Akyüz, Taner (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000)Bu çalışmada Türkiye'de termal turizminin niçin ileri düzeyde bulunmadığının bazı sebepleri araştırılmıştır. Konu piyasa genişliği, müşteri tipleri, tesis kalitesi ve tesis büyüklüğü gibi kavramların birbirleriyle ilişkileri ... -
Turistik eşya üretimi olgusunun turizm sektörü içerisindeki yeri ve önemi
Çeribaş, Sefer (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmada turistik eşya üretiminin turizm sektörünün ayrılmaz bir parçası olup olmadığı ve turistik eşya harcamalarının turizm olgusu açısından ne gibi bir anlam ifade ettiği araştırılmıştır. Bu yapılırken, genel olarak ... -
Turizm işletmelerinde işgören devir hızının nedenleri ve işaret ettiği ipuçları
Şengül, Ahmet (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İşgören devir hızı konusu, literatürde üzerinde önemle durulan önemli problemlerden birisidir. Yüksek bir işgören devir hızının varlığı işletmede bazı problemlerin habercisi olduğu gibi, bizzat kendisi de sözkonusu problemleri ... -
Turizm sektöründe bahşişlerin iktisadi açıdan sektörel değerlendirilmesi
Sarıçalı, Gözde (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmada genellikle hizmet sektöründe gözlemlenen bir olgu olan bahşiş uygulamasının iktisadi etkilerinin bulunup bulunmadığı ve eğer varsa, bunların neler olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu yapılırken, doğrudan ... -
Türkiye'de iktisadi büyümenin kaynakları
Aksu, Levent (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu çalışmada öncelikle iktisadi büyüme teorileri, iktisadi büyümeye yön verdiği düşünülen faktörlerin büyüme üzerindeki etkileri ve Türkiye'de iktisadi büyümenin tarihsel gelişimi incelenmiştir. Ardından bunların ışığında ...