Yazar "Yıldırım, Bilal" için listeleme
-
How collective efficacy mediates the association between principal instructional leadership and teacher self-efficacy: Findings from a meta-analytic structural equation modeling (MASEM) study
Karaköse, Turgut; Kardaş, Abdurrahman; Kanadlı, Sedat; Tülübaş, Tijen; Yıldırım, Bilal (Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI), 2024)Principal instructional leadership (PIL) is significant for school effectiveness due to its direct and indirect influences on school-, teacher-, and student-level variables. A considerable number of studies have provided ... -
Kosava'da ortaöğretim mesleki eğitim eczacılık teknisyenliği bölümü staj uygulamasına ilişkin öğretmen-öğrenci-eczacı görüşleri
Raştana, Esengül (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırmanın temel amacı; Kosova'da Ortaöğretim Mesleki Eğitim Eczacılık Teknisyenliği bölümü staj uygulamasına ilişkin Öğretmen, Öğrenci ve Eczacı görüşlerinin belirlenmesidir. Öğretmen, öğrenci ve eczacıların, Luciano ... -
Kosova'da öğretmen yetiştirme politikası (1960-2010) ile Kosova'da ve Türkiye'de sınıf öğretmenliği öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi
Yıldırım, Soner (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011)Giriş, problem durumu, literatür taraması, yöntem, bulgular ve yorumlar ve sonuç-öneriler olmak üzere 6 bölümden oluşan bu araştırmanın amacı, Kosova'da 1990-2010 yılları arasındaki öğretmen yetiştirme politikasının nasıl ... -
Okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları ile öğretmenlerin örgütsel uyum düzeyleri arasındaki ilişki: Balıkesir ili örneği
Şerefhanoğlu, Ozan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı, yer değişikliği yapan öğretmenlerin yeni kurumlarına uyum süreçleri ile okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 eğitim öğretim ... -
Okullarda güç mesafesi ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki
Deniz, Ayhan (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okulda algıladıkları güç mesafesi ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin belirlenebilmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini, 2012-2013 eğitim ...