Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYücel, Serap
dc.contributor.authorBalaban, Selin
dc.date.accessioned2019-11-25T07:22:45Z
dc.date.available2019-11-25T07:22:45Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationBalaban, Selin. Tüketici boykotu ve tüketicilerin boykot katılımlarını etkileyen faktörler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10105
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTüketici boykotu kavramı, tüketiciyi etkileyen herhangi bir probleme atıfta bulunarak, bu problemin ortaya çıkmasına neden olan işletmeyi etkileme çabaları olarak tanımlanmaktadır. Söz konusu bu çabalar ise ilgili işletmenin ürününün satın alınmasına engel teşkil eden tüketici hakimiyetinin toplu bir uygulaması olarak tezahür etmektedir. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin boykot katılımlarını etkileyen faktörleri ortaya çıkarmaktır. Bu bağlamda “Menşei Ülke ve Etnosentrizm”, “Etik ve Ahlâki Nedenler”, “Sosyal ve Kültürel Nedenler” ve “Politik Nedenler” olmak üzere dört temel faktör tespit edilmiştir. Ayrıca tüketici boykot katılımını etkileyen bu faktörlerin cinsiyet, medeni durum, yaş, gelir durumu ve eğitim seviyesi değişkenleri itibariyle farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Bununla birlikte faktörlerin kendi aralarında güçlü ve pozitif yönlü ilişki olduğu ortaya çıkartılmıştır. Ulusal yazında tüketici boykotu ve tüketicilerin boykot katılımlarını etkileyen faktörler ile ilgili araştırmanın nadirliği dikkat çekicidir. Bu nedenle çalışmanın bu boşluğu önemli ölçüde dolduracağı düşünülmektedir. Ayrıca boykot ile ilgili etkin kriz yönetimi sürecinde işletmelere rehber olması umulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe concept of consumer boycott is defined as an attempt to influence the business that causes this problem by referring to any problem affecting the consumer. These efforts are manifested as a collective implementation of consumer dominance which hampers the purchase of the product of the related enterprise. The aim of this study is to reveal the factors affecting the participation of consumers in boycott. In this context, four main factors have been identified: “Country of Origin and Ethnocentrism “,” Ethical and Moral Causes”, “Social and Cultural Reasons” and “Political Reasons”. In addition, it was determined that these factors affecting the participation of consumer boycott showed differences in terms of gender, marital status, age, income level and education level variables. In the meantime, there is a strong and positive correlation between factors. In the national literature, the rarity of the research on the consumer boycott and the factors affecting the participation of consumers in boycotts is noteworthy. Therefore, the study is thought to fill this gap significantly. It is also hoped that this study will be a guide to the process of effective crisis management for the enterprises that dealing with boycott.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketici Boykotuen_US
dc.subjectBoykotun Etkilerien_US
dc.subjectBoykotu Etkileyen Faktörleren_US
dc.subjectConsumer Boycotten_US
dc.subjectEffects of Boycotten_US
dc.subjectFactors Affecting Boycotten_US
dc.titleTüketici boykotu ve tüketicilerin boykot katılımlarını etkileyen faktörleren_US
dc.title.alternativeThe factors affecting consumer boycott and consumer boycott participationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster