Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkkılıç, Mehmet Emin
dc.contributor.authorKarakaş, Fatih
dc.date.accessioned2019-11-25T07:23:24Z
dc.date.available2019-11-25T07:23:24Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationKarakaş, Fatih. Mobil bankacılık kullanım tercihlerini etkileyen faktörler: Y kuşağı örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10107
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Ticaret ve Pazarlama Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractFinansal sistemin temelini oluşturan bankacılık sektörü, dünyada olduğu gibi ülkemizde de teknoloji kullanımının yoğun olduğu sektörlerden birisidir. Geleneksel bankacılığın ana dağıtım kanalı şube iken; teknolojinin gelişmesiyle birlikte ATM ve telefon bankacılığı yeni dağıtım kanalları olmuş, internetin gelişmesi ile birlikte internet bankacılığı daha fazla kullanılır hale gelmiştir. Son yıllarda akıllı cep telefonlarının kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte, bankacılık işlemlerinin de cep telefonu aracılığıyla yapılmasını sağlayan mobil bankacılık uygulamaları daha fazla kullanılır hale gelmiştir. Özellikle Y kuşağı olarak adlandırılan 1980-1999 arası doğanlar, mobil bankacılık uygulamalarını çok daha fazla kullanmaktadır. Mobil bankacılık kullanımını etkileyen faktörler, kullanıcıların banka tercihlerinde belirleyici olmaktadır. Teknoloji kabulünde kullanılan en önemli modellerden biri Teknoloji Kabul Modeli’dir. Araştırmacılar, bu modelde yer alan algılanan kullanım kolaylığı ve algılanan kullanışlılık temel değişkenlerine yeni değişkenler ekleyerek teknoloji kabulünü test edebilmektedir. Bu çalışmanın amacı, Teknoloji Kabul Modeli’nden hareketle; kullanım kolaylığı, kullanışlılık, bankaya güven, kişiselleştirme, sistem güvenliği ve maliyet olarak ifade edilen faktörlerin Y kuşağının mobil bankacılık kullanım niyetleri ve gerçek kullanımı üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, Y kuşağını oluşturan bireyler üzerinde anket çalışması uygulanmış, anket sonuçları SPSS AMOS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda; kullanışlılık, güven, kişiselleştirme ve sistem güvenliği değişkenlerinin mobil bankacılık kullanım niyeti üzerinde pozitif etkisi olduğu belirlenmiş; kullanım kolaylığı ve maliyet değişkenlerinin ise mobil bankacılık kullanım niyeti üzerinde etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, kullanım niyeti gerçek kullanımı etkilemektedir. Araştırma bulguları doğrultusunda, mobil bankacılık uygulamalarını daha etkin hale getirmek isteyen bankalara öneriler sunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe banking sector, which forms the basis of the financial system, is one of the sectors in which technology usage is intense in our country as in the world. While the main distribution channel of traditional banking is branch; with the development of technology, ATM and telephone banking have become new distribution channels and with the development of the internet, internet banking has become more widely used. With the widespread use of smart phones in recent years, mobile banking applications that enable banking transactions via smart phones have become more widely used. Especially those born in 1980-1999, called Generation Y, use mobile banking applications much more. Factors affecting the use of mobile banking are determinative in the bank preferences of users. Technology Acceptance Model (TAM) is one of the most important models used in technology acceptance. Researchers are able to test the acceptance of technology by adding new variables to the basic variables of perceived ease of use and perceived usefulness in this model. The aim of this study is to determine the effects of factors that ease of use, usefulness, trust to the bank, personalization, system security and cost on the intention to use and real use of the Y generation in mobile banking. For this purpose, a questionnaire study was conducted on the individuals of Y generation and the results of the survey were analyzed with the help of SPSS AMOS program. In the results of this study; it was determined that usefulness, trust, personalization and system security variables have a positive effect on the intention of using mobile banking; it is also concluded that ease of use and cost variables have no effect on the intention of using mobile banking. In addition, the intention to use affects the actual use. In line with the findings of the research, proposals are offered to banks that want to make mobile banking applications more efficient.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMobil Bankacılıken_US
dc.subjectY Kuşağıen_US
dc.subjectTeknoloji Kabul Modelien_US
dc.subjectKullanım Niyetien_US
dc.subjectMobile Bankingen_US
dc.subjectY Generationen_US
dc.subjectTechnology Acceptance Modelen_US
dc.subjectIntention to Useen_US
dc.titleMobil bankacılık kullanım tercihlerini etkileyen faktörler: Y kuşağı örneğien_US
dc.title.alternativeFactors effecting mobile banking use preferences: Y generation exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster