Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEkici, Güner
dc.contributor.authorSavaş, Adem
dc.date.accessioned2019-11-27T09:31:52Z
dc.date.available2019-11-27T09:31:52Z
dc.date.issued2000en_US
dc.date.submitted2000
dc.identifier.citationSavaş, Adem. 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun kapsamında Türkiye'deki uygulamalar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10136
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışma "4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un" ülkemiz tüketicilerine kazandırdığı haklan ve bu Kanun kapsamında yapılan uygulamaları ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu Kanun ile tüketicilerin kazandığı haklar diğer ülkelerdekiler ile karşılaştınlmıştır. Tüketicilerin; bu Kanun ile kazandıkları haklan bilip bilmediklerini ve bu haklan arayıp aramadıklannı, ayrıca bu Kanun kapsamındaki uygulamalanna karşı tutumlanm ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Bu araştırma bulgulanna göre 4077 sayılı Kanun ile tüketiciler diğer ülke tüketicileri ile hemen hemen aynı düzeyde yasal haklara sahiptirler. Bununla birlikte tüketicilerin büyük çoğunluğu (% 73,9'u) 4077 sayılı Kanun'un varlığından haberdar olmakla beraber, çok azı kanun içeriğini ve haklannı bilmektedir. Tüketiciler, ülkemizde tüketicilerin yeterince korunmadığım belirtmektedir. Bu araştırma küçük bir gruba yapıldığından araştırma bulgulan genellenemez. Bu konuda bütünü temsil eden daha büyük bir grupta araştırma yapılması daha faydalı olacaktır.en_US
dc.description.abstractThe first purpose of this research is to investigate the scope of the rights given to consumers by "The Law 4077-The Law Protecting The Rights of Consumers" and to compare it with the rights given to consumers in other Countries.The second purpose of the research is to find out whether or not consumers are aware of their rights given to them by the above mentioned law and to see whether or not consumers are seeking their rights.The third purpose of the research is to investigate the attitudes of consumers toward the business organizations and governmental agencies in respect to the application of The Law 4077. The findings of the research show that rights given to consumers by The Law 4077 are extensive and comparable to the rights given to consumers in other Countries. Although the majority of the consumers are aware of the existence of The Law 4077 (73,9%) few of them know their rights and do anything about it.The attitudes of the consumers are negative in respect to the protection of their rights by business organizations and by the governmental agencies and consumers complain that very little is done about it. It is not possible to generalize the findings of the research due to the limitations of the convenience sample taken in a small area.A further research in this topic with a more representative random sample of a larger population will be benefitial.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAmerika Birleşik Devletleri
dc.subjectAvrupa Birliği
dc.subjectKanunlar 4077 Sayılı
dc.subjectTüketiciler
dc.subjectTüketicinin Korunması
dc.subjectTürkiye
dc.subjectUnited States of America
dc.subjectEuropean Union
dc.subjectEuropean Union
dc.subjectLaws 4077 Numbered
dc.subjectConsumers
dc.subjectConsumer Protection
dc.subjectTurkey
dc.title4077 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun kapsamında Türkiye'deki uygulamalaren_US
dc.title.alternativeThe Law 4077 the Law protecting the Rights of Consumers to praticing it in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster