Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKiraz, Ercan
dc.contributor.authorGökçe, Haluk
dc.date.accessioned2019-12-12T09:49:27Z
dc.date.available2019-12-12T09:49:27Z
dc.date.issued2002en_US
dc.date.submitted2002
dc.identifier.citationGökçe, Haluk. Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde fakülte-okul işbirliğinin değerlendirilmesi (Necatibey Eğitim Fakültesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10276
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ve uygulama okulları arasındaki işbirliği sürecinin nasıl işlediğini katılımcıların bakış açısıyla değerlendirmektir. Araştırmanın temel amacına ulaşmak üzere nitel araştırma yöntemlerinden görüşme kullanılmıştır.Balıkesir Üniversitesi (NEF) son sınıf öğrencileri ile uygulama okullarında görevlendirilen, uygulama öğretmenleri çalışma evreni (grubu) olarak seçilmiştir. Uygulama okulu olarak belirlenen okullar arasından seçilen 4 değişik türdeki kurumda görev yapan 10 gönüllü uygulama öğretmeni ile NEF'nde bulunan bölümlerin her birinden katılan 3'er kişiden oluşan toplam 27 gönüllü öğrenci üzerinde çalışılmıştır. Her bir öğrencinin farklı uygulama okullarına giden öğrenci grubunu temsil edebilecek şekilde seçilmesine özen gösterilmiştir. Buradaki amaç, göreli olarak küçük bir ömeklem oluşturmak ve oluşturulan bu örneklemin bireylerin çeşitliliğini arttırarak çalışma evrenini en iyi şekilde temsil etmesini sağlamaktır. Çalışmada nitel veri çözümleme süreci; Şifreleme, Kategoriler oluşturma, Alt araştırma sorulan ile ilişkilendirme ve Raporlaştırma aşamalarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın en önemli bulgusu fakülte-okul işbirliği sürecinin katılımcıların bakış açısına göre yeterli ve beklenen düzeyde gerçekleşmediğidir. Araştırmanın sonunda, ulaşılan bulgular çerçevesinde işbirliği sürecini etkinleştirmeye yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to examine the collaboration process between Balıkesir University, Necatibey School of Education (NEF) and practice schools from the participants' perspective. This study employed qualitative research methods, specifically interviews, to achieve the purpose of the study. This study used data from 4th year students at Balıkesir University, NEF and practice teachers at schools. Informants included 10 volunteered teachers at 4 different institutions, and 3 senior students from each academic department of NEF. It was ensured that each student represented a specific group that attended a different practice school. Thus, it was aimed to from a relatively small sample that best represents the research population. Qualitative research method employed in this study included 3 simultaneous phases: coding, categorizing, and linking to the sub questions and to the report The most important finding was that the collaboration process between the faculty and practice schools were not enough and satisfactory from the participants, perspective. Finally, the study offers suggestions to improve the effectiveness of this collaboration.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAday Öğretmenleren_US
dc.subjectCandidate Teachersen_US
dc.subjectBalıkesir Üniversitesien_US
dc.subjectBalıkesir Universityen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectHizmet Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectPre-Service Trainingen_US
dc.subjectMesleki Eğitimen_US
dc.subjectVocational Educationen_US
dc.subjectÖğretmen Yetiştirmeen_US
dc.subjectTeacher Trainingen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİşbirliğien_US
dc.subjectCooperationen_US
dc.titleHizmet öncesi öğretmen eğitiminde fakülte-okul işbirliğinin değerlendirilmesi (Necatibey Eğitim Fakültesi örneği).en_US
dc.title.alternativeEvaluation of school of education-practice school collaboration in preservice teacher education (The Necatibey case)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster