Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇabuk, Adem
dc.contributor.authorÖzcan, Nuriye Şebnem
dc.date.accessioned2019-12-25T10:28:51Z
dc.date.available2019-12-25T10:28:51Z
dc.date.issued2004en_US
dc.date.submitted2004
dc.identifier.citationÖzcan, Nuriye Şebnem. Muhasebe denetiminde toplam kalite yönetimi ve bir uygulama denemesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10337
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractEkonomideki gelişmeler; işletmelerin büyümeleri, faaliyetlerinin artması ve karmaşıklaşması, küreselleşme, şirketler arası ticari ilişkilerin artması, çok uluslu şirketlerin çoğalması, bilgi kullanıcılarının sayısının artması vb. unsurlar bilgi kullanıcıları için piyasada işlem gören şirketlerin açıkladığı finansal bilgilerin doğru, tam ve güvenilir olma gerekliliğini ön plana çıkarmıştır. Serbest piyasa ekonomilerinin temel yapısını oluşturan şirketlerin, faaliyet sonuçları ve mali yapıları hakkındaki bilgiler, yayınlanan finansal tablolarda yer almaktadır. Sunulan finansal tablolardaki bilgilerin güvenilirliğine duyulan ihtiyacı karşılayan önemli bir mekanizma ise bağımsız denetimdir. Bağımsız denetim, mali tablolarda açıklanan bilgilerin doğruluğunu ve güvenilirliğini araştıran ve sonuçları rapor halinde yayınlayan bir süreçtir. Bağımsız denetimden beklenen yararın elde edilebilmesi, verilen denetim hizmetinin kalitesine bağlıdır. Dolayısıyla denetim şirketlerinin ve denetçilerin yüklendikleri sorumluluğu layıkıyla yerine getirmelerinde, yüksek kalitede bir denetim faaliyeti gerçekleştirmeleri beklentisi kaçınılmazdır. Finansal tablo kullanıcılarının (yatırımcılar, kredi kurumları, sermaye piyasası kurumları, araştırmacılar vs.), yaşanan muhasebe ve denetim skandallarının da etkisiyle, denetim sektörüne olan güveni büyük ölçüde sarsılmıştır. Güven temeline dayanan denetim kurumu bu konuda ciddi yaralar almıştır. Yaşanan kalitesizlik sorununu aşarak güven ortamının yeniden sağlanmaya çalışılması kaçınılmazdır. Toplam Kalite Yönetimi yaklaşımı bu ihtiyacı karşılamada kullanılabilecek etkin yöntemlerden biri olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı; bağımsız denetim hizmeti veren denetim şirketlerinin "kaliteli denetim hizmeti vermelerinde" Toplam Kalite Yönetimi felsefesinden yararlanmalarının gereğinin ve bunun öneminin belirtilmesidir.en_US
dc.description.abstractFactors such as; improvements in economy, emergence of the companies, globalisation, an increase in the number of multinational corporations and of users of information, an increase in the trading volume among companies etc., emphasize the truth, fairness and reliability of the financial information issued by the quoted corporations for users of these information. The information as to the financial structure and the consequences of the transactions of the companies' are issued in the financial statements and forms the basic structure of Free Market Economies. At this point, auditing becomes the system which answers the need of reliability of information issued in the financial statements. Auditing is a process which searches for the reliability and the fairness of the information issued in the financial statements and reports the consequences of these searches. In order to acquire the expected utility from auditing, the quality of the auditing service needs to be high. That is why it is expected that auditing firms and auditors provide the highest quality during the course of an audit application. Because of the scandals in accounting and auditing fields, the users of the financial statements ( investors, creditors, capital markets, researchers etc. ) do not rely on auditing sector as they did in the past. Total Quality Management, can be one of the most efficient methods to answer the need of this quality auditing. The aim of this thesis is to emphasize the importance and requirement of the use of Total Quality Management Philosophy by auditing firms in providing the quality auditing service.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBağımsız Denetimen_US
dc.subjectDenetim Kalitesien_US
dc.subjectToplam Kalite Yönetimi (TKY)en_US
dc.subjectAuditen_US
dc.subjectAudit Qualityen_US
dc.subjectTotal Quality Management (TQM)en_US
dc.titleMuhasebe denetiminde toplam kalite yönetimi ve bir uygulama denemesien_US
dc.title.alternativeTotal quality management in audit and an applicationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster