dc.contributor.advisor | Battal, Nevzat | |
dc.contributor.author | Sayın, Ender | |
dc.date.accessioned | 2019-12-30T08:36:40Z | |
dc.date.available | 2019-12-30T08:36:40Z | |
dc.date.issued | 2002 | en_US |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.identifier.citation | Sayın, Ender. Lise 1 matematik dersinin program tasarısı. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/10351 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, lise birinci sınıf Matematik dersi program tasarısı Benjamin S. Bloom'un "Tam Öğrenme Modeli" esas alınarak hazırlanmıştır. Bu çalışma sırasıyla şu aşamalardan oluşmaktadır: Halen kullanılmakta olan Lise Birinci Sınıf Matematik dersi program tasarısı incelenerek değerlendirilmiştir. Lise birinci sınıf Matematik dersi program tasarısı ile ilgili çeşitli kaynaklar taranmıştır. Tasarının altı ünitesi belirlenmiş ve her bir ünitenin alt başlıkları saptanmıştır. Her ünitenin içerik analizleri yapılmıştır. Analiz sonucunda saptanan davranışlar arasında aşamalılık ilişkileri kurulmuştur. Ünitelerin hedef davranışlarını öğrenciye kazandırmaya yönelik planlar hazırlanmıştır. Ünitelerdeki hedef davranışların kazanılıp kazanılmadığını saptamaya yönelik izleme testleri hazırlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the curriculum design of the High School's first grade Mathematics Course has been prepared in accordance with Benjamin S. Bloom's Mastery Learning Model. The procedures through the study were conducted as follows: The existing curriculum design of the High School's first grade Mathematics course was reviewed and evaluated. Literature regarding the curriculum design of the High School's first grade Mathematics course was reviewed. The six units of the design were identified and sub-units for each unit were determined. Content analysis was conducted for each unit. Sequential relations among the behaviors were determined and content analysis was set up through the behaviors aimed. Unit plans were prepared in order to make students gain the intended behaviors. Formative tests were prepared to find out whether the units' behavioral objectives were accomplished by the students. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Lise Birinci Sınıf Matematik Dersi | en_US |
dc.subject | Matematik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Program Tasarısı | en_US |
dc.subject | High School First Grade Mathematics Course | en_US |
dc.subject | Mathematics Education | en_US |
dc.subject | Curriculum Design | en_US |
dc.title | Lise 1 matematik dersinin program tasarısı | en_US |
dc.title.alternative | The Curriculum design for lycee 1 mathematics lesson | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |