Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgüneş, Yalçın
dc.contributor.authorHarman, Mehmet
dc.date.accessioned2020-01-24T08:02:01Z
dc.date.available2020-01-24T08:02:01Z
dc.date.issued1998en_US
dc.date.submitted1998
dc.identifier.citationHarman, Mehmet. Sınıf öğretmenlerine uygulanacak teftiş form önerisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10556
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractEğitim sisteminde bir alt sistem olan denetim, yönetimin amaçlarının gerçekleştirilmesinde en etkin bir biçimdir. Bu anlamda eğitim - öğretim etkinliklerinin mevzuata uygun olarak yürütülüp yürütülmediği denetim sistemi ile belirlenebilir. Bu nedenle eğitim - öğretim sistemi içinde denetimi sistemin ayrılmaz bir öğesi olarak değerlendirmek gerekir. Sınıf öğretmenlerine uygulanacak teftiş form önerisi konulu tez çalışmasının amacı, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin denetim süreçlerini değerlendirmek, mevcut teftiş formunun yeterlilik düzeyini saptamak ve bilimsel denetim ilkelerine uygun yeni bir denetim formu oluşturmaktır. Araştırmanın temelini, Balıkesir ilindeki İlköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmeni, yönetici ve ilköğretim müfettişleri oluşturmaktadır. Katılımcı gruplara; 1.Mevcut teftiş sistemini değerlendirmelerine yönelik 29 soru, 2.Mevcut teftiş formunun değerlendirmelerine yönelik 1 8 soru, 3. Sınıf öğretmenin denetiminin denetiminde ölçülüp değerlendirilmesi gereken davranışlar ve bu davranışların önem derecelerinin belirlemesine yönelik 50 soru olmak üzere toplam 97 soru sorulmuştur. Verilerin çözümünde frekans ve yüzdelik dağılımları ile varyans analizlerinden yararlanılmıştır. Bulgulara göre katılımcıların yarısı mevcut teftiş sistemini yeterli bulmamakta ve sistemin rehberlik ağırlıklı olmasından çok denetim ağırlıklı olduğunu ve bu uygulamanın tersine dönüştürülmesi gerektiği yönündeki görüşlerini ifade etmişlerdir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin alan öğretmenleri ile birlikte aynı form ile değil, kendilerine özgü sınıf öğretmeni denetim formu ile değerlendirilmelerini belirterek, formda yer alacak davranış özelliklerinin önem derecelerini de bir görüş olarak ortaya koymuşlardır.en_US
dc.description.abstractInspection which is a sub-system in the system of education is the most effective unit to fulfil the aims of the administration. By this means, the system of Inspection determines whether the activities of Education are carried out according to the rules and laws. That's why it is necessary to evaluate that inspection is an inseparable element of the system. The aim of the thesis on the proposal of inspection form which will be applied to the primary school teachers is to evaluate the process of inspection of primary school teachers and to determine the level of adequacy for the present inspection form and to form one which is suitable for the scientific inspection principles. In the process, the primary school teachers, the administrators and the inspectors in Balıkesir joined the research. They answered; 1.29 questions about the present inspection system, 2. 1 8 questions about the present inspection form, 3.50 questions about the present inspection Primary, school teachers Performance in teaching and the determination of their degrees of importance. There has been used frequency and percentage dispersions, and variable analysis for the data solution. According to the collected information, half of the people who joined the research didn't find the present inspection system adequate and they said that the system was based on inspection rather than guidance and it should be applied just the apposite. They also added that they should be evaluated with the peculiar form of together with the other sand the importance of the features of performance which would the place in the form wan important for them.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDenetimen_US
dc.subjectSınıf Öğretmenlerien_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectControlen_US
dc.subjectClass Teachersen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerine uygulanacak teftiş form önerisien_US
dc.title.alternativeInspection form suggestion to be applied to the primery school teacheren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster