Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYüksel, Hayrettin
dc.contributor.authorEren, İlker
dc.date.accessioned2020-01-24T10:44:44Z
dc.date.available2020-01-24T10:44:44Z
dc.date.issued1996en_US
dc.date.submitted1996
dc.identifier.citationEren, İlker. Taşıt şasi ve süspansiyon sistemleri tasarımında burulma yüklerinin analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1996.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10573
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractYük araçlarının yollara verdiği zararların en önemli nedeni, yükleme şekillen ve düzgün olmayan yol yüzeylerinin doğurduğu reaksiyon kuvvetleridir. Bu reaksiyon kuvvetleri yükün miktarına bağlı olduğu kadar, o yükü taşıyan yapının esnekliğine de bağlıdır. Bu esnekliğin belirlenmesi, tasarım aşamasındaki en önemli etkenlerden biridir Araç şasileri ancak burulma yönünde bir esnekliğe izin verir. Bunun tespiti için karmaşık ve çok akslı araç yapılarında, basitleştirilmiş modellerin gerekliliği herkes tarafından bilinmektedir Bunun için optimal bir dizayn ve çok farklı operasyon şartlarında hızla artan burulma yüklerim tahmin edip, hesaba katmak için etraflı bir elastik yay modellemesi geliştirilmiştir Bu modellemede en önemli parametrelerden biri olan, şasiye ait burulma rijitliğinin tespiti, hiperstatik olan bu karmaşık sistemin çözümünü gerektirmektedir Bu çalışmamızda, şasiye ait burulma rijitliği, bir kaç değişik hesap metoduyla hesaplanıp, sonuçlar yaklaşım metodu dediğimiz, basitleştirilmiş çözüm yöntemine ait sonuçlarla karşılaştırılmış ve bu yöntemin gerçekten yakın sonuç verdiği irdelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe loading conditions and the reaction forces imposed by the uneven terrain are the most crucial reasons of the damages oi' the roads caused by commercial vehicles These reaction forces depend on the amount of the load applied as well as the flexibility of the load bearing structure. Determination of the flexibility constitutes one of the most important steps during the design procedure Commercial vehicle chassises have flexibility only in the direction of torsion It is well-known that a simplified modeling of a variety of complex multi-axled vehicle structural systems is needed For this reason, a comprehensive elastic spring model system has been developed to facilitate optimal design and computation of ground reactions for torsional loads that arise during complex operational conditions (viz terrain unevenness. lateral accelerations in addition to high and eccentric loads.) In this modeling, determination of the torsional rigidity belonging to the chassis, which is one of the most important parameters, requires the solution of a complex indeterminate system. In this study, the torsional rigidity of the vehicle chassis has been computed by a few different computational methods and the results have been compared with those of simplified solution method, i.e., approximate method It has been realized that the approximate method gives reasonably close results.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAraç Yapılarıen_US
dc.subjectBurulma Yüklerien_US
dc.subjectŞasi İskeletien_US
dc.subjectSüspansiyon Sistemlerien_US
dc.subjectZemin Reaksiyonlarıen_US
dc.titleTaşıt şasi ve süspansiyon sistemleri tasarımında burulma yüklerinin analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of torsional loads in commercial vehicle chassises and suspension systemsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster