Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYüksel, Hayrettin
dc.contributor.authorTolun,Yüksel Batuhan
dc.date.accessioned2020-01-24T13:05:30Z
dc.date.available2020-01-24T13:05:30Z
dc.date.issued2014en_US
dc.date.submitted2014
dc.identifier.citationTolun,Yüksel Batuhan. Yarı römork taşıtları ve bu taşıtların üretiminde kullanılan kaynak işleminin ve uygulamalarda karşılaşılan hataların incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10585
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makina Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractKarayolu taşımacılığı, ülkemizde ve dünyada en yaygın kullanılan taşımacık şeklidir. Karayolu maliyetlerinin fazla olması, taşıtlara getirilen bir takım teknik özellikleri ile ilgili kısıtlamalar ve karayolu taşıtlarında kullanılan yakıt maliyetlerinin fazla olması nedeniyle; özellikle de uluslararası taşımacılıkda yarı römork tipi araçların kullanımı artmıştır. Yarı römorklar çok ağır yükleri düzensiz yol şartlarında taşıdıkları için; yarı römork şasilerinde bir süre sonra yapısal bazı problemler görülebilir. Ortaya çıkan bu problemler genellikle kaynaklı bölgelerde görülen hasarlardır. Yaygın olarak kullanılmakta olunan I profilli şasi ana kollarında, dinamik yol koşullarında, çatlaklar ve kırılmalar şeklinde ortaya çıkan hataların uygulamada ortaya çıkmaması, mukavemet koşullarının iyileştirilmesi bakımından; imalat aşamasında uygun olan kaynak yönteminin seçilmesi önemlidir. Bu çalışmada yarı römork taşıtları ve bu taşıtların üretiminde kullanılan kaynak işleminin dinamik davranışı incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractHighway transportation is the most general transportation type in our country and the world. The using of semi-trailer vehicles has increased especially on international transportation because of the highway costs and fuel costs are too much. Semi-trailers carry too heavy loads on irregular road conditions. So this there might be seen some problems at semi-trailer chasis. These problems are generally about the damages on welded areas. It is very important to choose right welding technic in the production process stage to improve conditions of resistance at the main arms of I profile chasis which is widely used, on dynamic road conditions. In this study, semi trailer vehicles and the dynamic behaviors of the welding process which are used in production of these vehicles are examined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYarı Römorken_US
dc.subjectYarı Römork Şasilerien_US
dc.subjectKaynaken_US
dc.subjectSemi Traileren_US
dc.subjectChassis Frame of Semi Traileren_US
dc.subjectWeldingen_US
dc.titleYarı römork taşıtları ve bu taşıtların üretiminde kullanılan kaynak işleminin ve uygulamalarda karşılaşılan hataların incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe examination of semi-trailer vehicles and the fails during the practice of the welding process which is used in the production process of these vehiclesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster