Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞenel, Selma
dc.contributor.authorŞenel, Hüseyin Can
dc.contributor.authorGünaydın, Serpil
dc.date.accessioned2020-01-27T11:30:34Z
dc.date.available2020-01-27T11:30:34Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn1304-7639
dc.identifier.issn2149-8261
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10603
dc.descriptionŞenel, Selma (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractMobile learning is getting more popular as mobile devices are getting smaller. Individuals are able to use mobile environments regardless of their age, culture, disability and experience. Because of this diversity in users, it is important to design mobile applications as anyone can easily use. Universal design is an approach that aims to make every design more inclusive. In this research, it is aimed to draw attention to the importance of universal design in mobile learning. For this aim, we developed a checklist of 3 factors and 45 items based on universal design principles for learning (UDL). Widely used, 26 foreign language mobile applications are examined according to the checklist. As a result, applications are found inadequate to provide varied media to present learning content. The applications are moderately compatible with "material use and interaction" and "increasing motivation" principles of UDL. Most of the World-wide using applications do not provide enough flexibility for varied users, especially for individuals with disabilities. The results will make addition to future designs to be more inclusive and fair considering elders, children and students with special needs throughout UDL.en_US
dc.description.abstractGünümüzde, mobil öğrenme giderek yaygınlaşmaktadır. Bireyin yaşı, kültürü, engeli, deneyimleri ne olursa olsun mobil ortamlardan faydalanabilmektedirler. Kullanıcı kitlesindeki çeşitlilik nedeniyle mobil uygulamaların tüm bireylerin kullanabileceği şekilde tasarlanması önemlidir. Evrensel tasarım; her türlü ürün ve süreci daha kapsayıcı kılmayı amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu araştırmada, mobil öğrenme süreçlerinde evrensel tasarımının önemine dikkat çekmek amaçlanmıştır. Bu çerçevede, öğrenme için evrensel tasarım ilkeleri temel alınarak, üç boyut ve 45 maddeden oluşan bir kontrol listesi geliştirilmiştir. Tüm dünyada yaygın olarak kullanılan ve yabancı dil eğitimi sunan 26 mobil uygulama kontrol listesine göre incelenmiştir. Araştırma sonucunda uygulamaların, özellikle “içeriğin sunumu”nda yetersiz oldukları gözlenmiştir. Uygulamaların “kullanım ve etkileşim seçenekleri” ve “motivasyonu arttırma” boyutlarında ise orta yeterlikte oldukları gözlenmiştir. Sonuç olarak, dünya çapında kullanılan uygulamalarda dahi farklı özelliklerdeki bireylerin kullanımı açısından eksikliklerinin olduğu belirtilebilir. Bulgulardan yola çıkarak, mobil uygulamaların tasarımında evrensel tasarım ilkelerinde işaret edilen özel gereksinimli bireylerin de göz önünde bulundurulmasına gayret gösterilmesi önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Univen_US
dc.relation.isversionof10.21565/ozelegitimdergisi.377503en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUniversal Designen_US
dc.subjectUniversal Design for Learningen_US
dc.subjectMultimedia Designen_US
dc.subjectMobile Applicationen_US
dc.subjectMobile Learningen_US
dc.subjectStudents With Disabilitiesen_US
dc.subjectInstructional Designen_US
dc.subjectEvrensel Tasarımen_US
dc.subjectÇoklu-Ortam Tasarımıen_US
dc.subjectMobil Uygulamaen_US
dc.subjectMobil Öğrenmeen_US
dc.subjectEngelli Öğrencileren_US
dc.subjectÖğretim Tasarımıen_US
dc.titleMobile learning for everyone: Investigation of language learning applications according to universal design principlesen_US
dc.title.alternativeHerkes için mobil öğrenme: Mobil uygulamaların evrensel tasarım ilkelerine göre incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Universitesi egitim bilimleri fakultesi ozel egitim dergisi-Ankara University faculty of educational sciences journal of special educationen_US
dc.contributor.departmentBilgi İşlem Araştırma Uygulama Merkezien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5 803-0793en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage73en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster