Etkileşimli kitap okuma uygulamalarının okuduğunu anlama becerisi ve tutuma etkisi
Künye
Karadoğan, Zeynep. Etkileşimli kitap okuma uygulamalarının okuduğunu anlama becerisi ve tutuma etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020.Özet
Bu çalışmanın amacı, Etkileşimli Kitap Okuma Programı uygulamalarının okuduğunu anlama becerisine ve okumaya yönelik tutuma etkisini araştırmaktır. Araştırmanın modeli, ön test-son test eşitlenmemiş kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Araştırmanın çalışma grubunu, Balıkesir ili Altıeylül ilçesinde bulunan Hatice Fahriye Eğinlioğlu İlkokulu'nda 2018-2019 eğitim öğretim yılında ilkokul ikinci sınıfta öğrenim görmekte olan, 20 kontrol ve 20 deney grubu öğrencisi olmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılında, şubat-mart aylarında 6 hafta, haftada 2 ders saati olmak üzere 12 ders saati süresince yürütülmüştür. Araştırmaya ilişkin veriler, okuduğunu anlama becerisinde meydana gelen değişimi ortaya koymak amacıyla araştırmada kullanılan Bekçi Amos'un Hastalandığı Gün kitabına ilişkin soruları içeren ve araştırmacı tarafından geliştirilen "Başarı Testi" ve tutumlarındaki değişimi ortaya koymak amacıyla ise McKenna ve Kear tarafından geliştirilen, geçerlik ve güvenirlik çalışması ve Türkçe'ye uyarlanması Kocaarslan tarafından yapılan "Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Ölçeklerin kullanımı sonucu elde edilen verilerin analizi SPSS 20.0 istatistik programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda grup içi yapılacak karşılaştırmalar için bağımlı örneklemler t-testi; gruplar arasında yapılacak karşılaştırmalar için ise bağımsız örneklemler t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, Etkileşimli Kitap Okuma Programı uygulamalarının, ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisini ve okumaya yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediğini, geliştirdiğini ve desteklediğini göstermektedir. The aim of this study is to investigate the effects of Interactive Reading Apps on reading comprehension skills and the attitude towards reading. The research model is a quasi-experimental design with an unequaled control group in pre/post tests. The study group of the research consists of 40 students (20 control and 20 experimental group students) in the second year of primary school in Hatice Fahriye Eğinlioğlu Primary School located in Altıeylül district of Balıkesir province. The study was carried out for 6 weeks in February and March, 2 hours per week in the 2018-2019 academic year, totaling a 12 hour class period. The achievement test consisting of questions related to the book A Sick Day for Amos McGee to verify the changes in the subjects' reading comprehension was created by McKenna and Kear. The information related to the validity and reliability was collected using A Scale to Measure Attitudes Toward Reading that was adapted into Turkish by Kocaarslan. PSS 20.0 statistical program was used to analyze the data obtained from the scales. For this purpose, dependent samples t-test was used for intra-group comparisons; Independent samples t-test was used for comparisons between the groups. The data obtained as a result of the research shows that Interactive Book Reading Apps positively affect, develop and support the reading comprehension skills and attitudes towards reading.