dc.contributor.advisor | Erdener, Mehmet Akif | |
dc.contributor.author | Altın, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-08-11T11:06:26Z | |
dc.date.available | 2020-08-11T11:06:26Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Altın, Fatih. Okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik ve örgütsel yenileşme özelliklerinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/10829 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın hedefi, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik ve örgütsel yenileşme özelliklerinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Balıkesir ilindeki resmi ilkokulların tamamında çalışan15196 öğretmen ve 3324 idareciyi kapsamaktadır. Bu çalışmanın örneklemi ise 2018-2019 Eğitim öğretim yılında Balıkesir'intamamında bulunan 20 farklı düzeydeki okulda çalışan toplam 410 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmadaiki farklı ölçek kullanılmıştır. Dönüşümcü liderliği ölçmek için "Dönüşümcü Liderlik Ölçeği" , örgütsel yenileşmeyi ölçmek için "Örgütsel Yenileşme Ölçeği" kullanılmıştır. Ölçeklerden çıkan sonuçlara dairyüzdeler hesaplanmış, frekansları bulunmuş ve devamında aritmetik ortalamalar çıkarılarakbetimleyici analiz uygulanmıştır. Ardından doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve çoklu varyans analizi (MANOVA) yapılmıştır. Araştırma sonucunda, okul öğretmenlerinin gözlemlerine göre okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip oldukları ve eğitim durumu ve branş açısından farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Örgütsel yenileşmenin de okullarda öğretmen görüşlerine göre var olduğu bunun yanında branş ve yaş bakımından farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the transformational leadership and organizational innovation charecteristics of school principals in terms of teacher views. The population of the study includes 15196 teachers and 3324 administrators who work in all public primary schools in the city of Balıkesir in the 2018-2019 academic year. The sample of this study consisted of 410 teachers working in 20 different schools in the city of Balıkesir in the academic year 2018-2019.In this study two different scale was used. To measure transformational leadership,The Transformational Leadership Scale was used, to measure organizationalinnovation was used The Organizational Innovation Scale was used. Percentages of the results obtained from the scales were calculated, frequencies were found and descriptive analysis was applied by subtracting arithmetic means. Then confirmatory factor analysis (CFA) and multiple variance analysis (MANOVA) wereperfermed. As a result of the research, it has been concluded that school principals have transformational leadership characteristics according to the observations of school teachers and they differ in terms of education and branch. It was concluded that organizational innovation also existed in the schools according to the teachers' opinions, but also differed in terms of branch and age. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Liderlik | en_US |
dc.subject | Dönüşümcü Liderlik | en_US |
dc.subject | Örgütsel Yenileşme | en_US |
dc.subject | Leadership | en_US |
dc.subject | Transformational Leadership | en_US |
dc.subject | Organizational Innovation | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik ve örgütsel yenileşme özelliklerinin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of principals' futures of transformational leadership and organizational innovation interns of the teacher' perceptions | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |