dc.contributor.advisor | Ateş, Selvihan Kılıç | |
dc.contributor.author | Yavuz, Tuğba Sezer | |
dc.date.accessioned | 2020-08-11T11:06:51Z | |
dc.date.available | 2020-08-11T11:06:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Yavuz, Tuğba Sezer. Çağdaş Türk sanatı'nda enstalasyon. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/10830 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Enstalasyon, geleneksel anlayışın dışında, görsel ve düşünsel olarak farklı bir algı düzleminde üretilen nesnelerin, birbirleriyle veya içinde bulundukları mekanın nitelikleri ile ilişkili olarak etkileşimli bir ortam yaratmış ve izleyici katılımını temel almıştır. Enstalasyon sanatının konumu oldukça gelişmiştir. Marjinal bir halden çıkıp en çok rağbet gören bir sanat akımı haline gelmiştir. Hızla değişmekte olan bir dünyada, zaman ve mekan kavramı, çağdaş sanatçıların ilgi alanlarında fazlasıyla yer almıştır. Sanatçılar zaman ve mekan kaygısından dolayı özel ve bireysel yöntemlerle sorgulayıp araç ve mekanı kullanarak enstalasyonu ifade aracı haline getirmişlerdir. Hazır yapım nesneleri kullanan Duchamp ile beraber malzeme ve mekanın ön planda olduğu bir kavramsal sanat anlayışı, "Ready-made" ortaya çıkmıştır. "Ready-made" eserler; endüstri ürünü, tüketim amaçlı yapılmış sıradan nesneler üzerinde herhangi bir müdahalede bulunmayarak meydana gelmiştir. Sanatın sorgulanmasına ve geleneksel sanat yöntemlerine bir eleştiri, bir bakış açısı olarak da yorumlanabilir. Türkiye'de, Kavramsal Sanat bağlamında enstalasyon sanatı oluşumunu incelediğimizde, hızla gelişmekte olan teknoloji, zaman ve mekan kavramı sorgulaması, çağdaş sanatçıların ilgi alanlarında fazlasıyla yer almıştır. Sanatçılar, tüketim amaçlı üretilmiş nesneleri, zaman ve mekan kavramlarını kişiselleştirerek, enstalasyonu estetiksel bir ifade aracı haline getirmişlerdir. Bu çalışmada; Çağdaş Türk Sanatı'nın gelişmesi ile enstalasyon sanatına yönelen sanatçıların bulundukları sistemi, kültür ve yaşam deneyimlerini eserlerinde nasıl sundukları araştırılacak ve Çağdaş Türk Sanatı'nda Enstalasyon'un konumu üzerinde araştırma yapılacaktır. Sanat Tanımı Topluluğu üyeleri ele alınarak, eserleri ve ifade aracı olarak seçtikleri enstalasyon sanatını hangi boyutta kullandıkları incelenecektir. | en_US |
dc.description.abstract | Apart from traditional understanding, the installation has created an interactive environment in relation to each other or the qualities of the space in which the objects produced in a visually and intellectually different plane of perception are based on audience participation. The position of installation art is highly developed. From a marginal state, it has become the most popular art movement. In a rapidly changing world, the concept of time and space has become more and more in the interests of contemporary artists. Due to time and space concerns, artists have questioned with special and individual methods and made the installation a means of expression by using tools and space. Together with Duchamp, who uses ready-made objects, a concept of sanat Ready-made has emerged, where the concept of art and space is at the forefront. "Ready-made" works; industrial product is made by not interfering with ordinary objects made for consumption purposes. It can also be interpreted as a point of view of the questioning of art and traditional art methods. In Turkey, we examine the formation of installation art in the context of Conceptual Art, rapidly evolving technology, questioning notions of time and space, has been involved in more than the interests of contemporary artists. The artists personalized the objects produced for consumption, the concepts of time and space and made the installation an aesthetic expression tool. In this study; With the development of Contemporary Turkish Art, the artists who are interested in installation art and how they present their system, culture and life experiences in their works will be investigated and the position of the installation in Contemporary Turkish Art will be researched. The members of the Art Definition Society will be examined and the extent to which they use their works and the installation art they have chosen as a means of expression will be examined. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Enstalasyon | en_US |
dc.subject | Ready Made | en_US |
dc.subject | Estetik | en_US |
dc.subject | Çağdaş Türk Sanatı | en_US |
dc.subject | Güncel Sanat | en_US |
dc.subject | Nesne | en_US |
dc.subject | Fikir Sanatı | en_US |
dc.title | Çağdaş Türk sanatı'nda enstalasyon | en_US |
dc.title.alternative | Contemporary Turkish art the installation | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |