Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçüközer, Hüseyin
dc.contributor.authorBayer, Murat
dc.date.accessioned2020-08-26T06:33:11Z
dc.date.available2020-08-26T06:33:11Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationBayer, Murat. Bazı yaratıcı yazma teknikleri kullanılarak lise öğrencilerinin fiziğe yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10871
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractYaratıcı yazma etkinlikleri kullanarak öğrencilerin fizik ile ilgili bilgi ve kavrayışlarını ortaya çıkarmayı amaçlayan bu araştırma betimsel bir araştırmadır. Çalışma grubunu lisede öğrenim gören 36 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmada veri toplama tekniği olarak dokuman inceleme kullanılmıştır. Veri toplama aracı araştırmacı tarafından oluşturulmuş bir anket olup, beş açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Anket soruları için uzman görüşleri alınmış ve pilot çalışması yapılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verilerine göre öğrencilerin büyük bir çoğunluğu fikirlerini yazmada herhangi bir sorun yaşamamaktadır. Fiziği sevip sevmeme durumlarına göre öğrencilerin verilen bir örnek olay üzerinden yazarak tartışmaları ve fizik ile ilgili kelime türetme ve metin yazmanın fiziğe yönelik öğrencilerin görüşlerini belirlemede etkili olmuştur.en_US
dc.description.abstractThis is a descriptive research that aims to reveal students' knowledge and understanding of physics by using creative writing activities. The study group consists of 36 high school students. In this study, document analysis was used as data collection technique. The data collection tool is a questionnaire created by the researcher and consists of five open-ended questions. Expert opinions were taken for the survey questions and a pilot study was conducted. Content analysis method was used for data analysis. According to the research data, the majority of students have no problems writing their ideas. According to the likes and dislikes of physics, students 'discussions on writing a case study and word derivation and text writing about physics were effective in determining students' views towards physics.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFizik Öğretimien_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectYaratıcı Yazmaen_US
dc.subjectPhysics Teachingen_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectCreative Writingen_US
dc.titleBazı yaratıcı yazma teknikleri kullanılarak lise öğrencilerinin fiziğe yönelik görüşlerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the views of high school students towards physics using some creative writing techniquesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster