Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMet, Önder
dc.contributor.authorBaşkan, Kürşat
dc.date.accessioned2021-01-08T09:31:56Z
dc.date.available2021-01-08T09:31:56Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.citationBaşkan, Kürşat. Otel işletmelerinde liderlik özellikleri, örgütsel ustalık ve örgütsel performans ilişkisi. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/10977
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractDünya genelinde değişimin çok hızlı yaşandığı sektörlerden biri olarak turizm sektöründe, işletmeler yönetsel süreçlerini oluştururken çok yönlü olmayı amaçlamakta, tüm kaynakları etkin kullanmayı, alternatif stratejileri iyi bilmeyi gerekli görmektedir. İşletmelerin varoluşlarının devamı, bir yandan değişimlere adapte olma güçlerine bağlıyken bir yandan da var olan kabiliyetlerinden etkin bir şekilde yararlanabilmeleriyle yakından ilişkilidir. Bu iki stratejiyi birlikte yürütebilme süreci, uluslararası alanyazında sıkça, ulusal alanyazında ise yeni yeni üzerinde araştırma yapılan "Örgütse Ustalık" kavramının temel konusudur. İşletmelerin bu iki stratejiyi dengeli bir şekilde yürütebilmesi kabiliyeti, örgütsel ustalık düzeyini ortaya koymaktadır. Her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de faaliyet gösteren otel işletmelerinde yöneticilerin liderlik özellikleri, yönettikleri otellerin stratejilerine etki edebilmektedir. Yöneticiler, çetin rekabet şartlarına hazır, piyasadaki gelişmelere entegre süreçler üretmek suretiyle işletmelerin yüksek performans göstermesini hedeflemektedir. Yöneticilerin, yeni gelişmeleri yakından takip etmesi, yönettikleri örgütleri yeniliklere adapte etmesi ve örgütsel yapıları oluşturabilmesi için; örgütsel ustalık, önemli bir gösterge olarak kabul edilmektedir. İlgili alanyazında örgütlerin ustalık özellikleri ile liderlik özelliklerinin ilişkili olduğu gösterilmekle birlikte bu iki unsurun da örgüt performansıyla ilişkisinin var olduğu ortaya konulmaktadır. Dış dünya ile iletişimi oldukça yüksek olan turizm sektöründe ve özellikle otellerde bu yönde bir araştırmanın eksikliği araştırmanın gerekliliğini ortaya koymaktadır. Bu araştırmada, otel işletmelerinde farklı liderlik özellikleriyle örgütsel ustalığın araştırıcı ve yararlanıcı stratejisi arasındaki ilişki, bu değişkenler ile de finansal ve finansal olmayan performans arasındaki ilişki değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, liderlik özellikleriyle örgütsel ustalık ve örgütsel performans arasında, alt boyutları vasıtasıyla anlamlı ilişkilerin var olduğu ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractAround the world, business organizations in tourism, as one of the sectors which experiences rapid change, aim to be multifaceted while creating management processes and consider using all resources effectively as well as being aware of alternative strategies as necessary. The permanency of business enterprises depends on their ability to adapt to changes as well as this permanency also closely related to their ability to use their skills efficiently. The process of employing these two strategies in a harmony is the fundamental topic of the concept "organizational ambidexterity" which has been widely studied in international research agenda and lately has drawn attention in national studies. The business enterprises ability to employ these two strategies in a balanced course reveals the level of organizational ambidexterity. As in any sector, leadership characteristics of the managers at hotel enterprises in tourism sector can influence the strategies of the hotels they manage. Managers aim to create processes in order to face the severe competition conditions and to integrate into the changes in the market. Organizational ambidexterity is considered as an important indicator in order for managers to closely follow recent developments, to adapt their organizations to innovations and to set organizational structures. Literature shows that there is a relationship between organizational ambidexterity and leadership characteristics, and also both of these two factors are related to organizational performance. However, with respect to these relationships, lack of research regarding tourism industry which has a close communication with the outer world, and especially hotels, necessitates a study in this sense. This study examines the relationship between different leadership characteristics in hotel enterprises, researching and benefiting strategy of organizational ambidexterity, and also the relationship of these aforementioned variables with financial and non-financial performance. According to the results it has been revealed that there are significant relationships between leadership characteristics, organizational ambidexterity and organizational performance via their subdimensions.en_US
dc.description.sponsorshipBu araştırma, Balıkesir Üniversitesi Rektörlüğü Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından 2019/025 numaralı proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectLiderlik Özelliklerien_US
dc.subjectÖrgütsel Ustalıken_US
dc.subjectÖrgütsel Performansen_US
dc.subjectOtel Yöneticilerien_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectLeadership Characteristicsen_US
dc.subjectOrganizational Ambidexterityen_US
dc.subjectOrganizational Performanceen_US
dc.subjectHotel Managersen_US
dc.titleOtel işletmelerinde liderlik özellikleri, örgütsel ustalık ve örgütsel performans ilişkisien_US
dc.title.alternativeThe relationship between leadership characteristics, organizational ambidexterity and organizational performance in hotel enterprisesen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster