dc.contributor.advisor | İkikardeş, Nazlı Yıldız | |
dc.contributor.author | Kocamaz, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2021-01-08T09:37:30Z | |
dc.date.available | 2021-01-08T09:37:30Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.identifier.citation | Kocamaz, Burcu. 7. sınıf öğrencilerinin örüntüler konusunda yaşadıkları zorlukların araştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11013 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı, yedinci sınıf öğrencilerinin örüntüler konusunda yaşadıkları zorlukları tespit etmek ve bu zorlukların giderilmesi için önerilerde bulunmaktır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 öğretim yılında İzmir ili Bornova ilçesinde bulunan bir özel okuldaki 50 ortaokul yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. İlk olarak
öğrencilerin örüntüler konusunda yaşadığı zorlukları incelemek için araştırmacı tarafından hazırlanan “Örüntü Ölçüm Testi” uygulanmış, sonrasında öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.
Elde edilen nicel verilerin analizinde betimsel istatistik araçları, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuçta öğrencilerin verilen bir örüntünün, herhangi bir elemanının, kaçıncı adımda yer aldığını belirlemekte en çok zorlandıkları, örüntünün modellemesini yapmakta ise en başarılı oldukları gözlenmiştir. Ayrıca örüntünün sunum şeklinin öğrenci başarısını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Özellikle problem ve tablo şeklinde verilen örüntülerde öğrenci başarısının düşük, şekil ve sayı dizisi şeklindeki örüntülerde başarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bu zorlukların giderilmesi için örüntü konusu verilmeden önce öğrencilere denklem kurma, problem çözme konularının küçük bir tekrarı yapılmalı ve öğrencilere tablo ve grafikler ile ilgili etkinlikler sunulmalıdır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to identify the difficulties experienced by seventh grade students in patterns and to make suggestions to overcome these difficulties. The research was carried out by using document analysis technique, which is one of the qualitative research methods. The study group of the research consists of 50 secondary school seventh grade students in a private school in Bornova district of Izmir province in 2018-2019 academic years.Firstly "The Pattern Measurement Test" prepared by the researcher was applied to examine the difficulties experienced by the students, and then semi-structured interviews were conducted with the students.Descriptive statistics tools were used in the analysis of the obtained quantitative data, and content analysis method was used in the analysis of the qualitative data. As a result, it was observed that students had the most difficulties in determining the number of steps of a given pattern's any element, and that they were most successful in modeling the pattern.In addition, it was concluded that the presentation style of the pattern affects student success.It was determined that student achievement was low especially in the patterns given in the form of problems and tables, and high success in the patterns in the form of shape and number sequence.In order to overcome these difficulties, a small repetition of equation and problem solving should be given to the students before the subject of the pattern is given and students should be presented with activities related to tables and graphics. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Örüntü | en_US |
dc.subject | Zorluk | en_US |
dc.subject | Matematik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Ortaöğretim | en_US |
dc.subject | Pattern | en_US |
dc.subject | Difficulty | en_US |
dc.subject | Mathematicseducation | en_US |
dc.subject | Secondaryeducation | en_US |
dc.title | 7. sınıf öğrencilerinin örüntüler konusunda yaşadıkları zorlukların araştırılması | en_US |
dc.title.alternative | Investigation of the difficulties experienced by 7th grade students in learning of the pattern subject | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |