dc.contributor.advisor | Kandemir, Mehmet Ali | |
dc.contributor.author | Yıldız, Yıldız | |
dc.date.accessioned | 2021-01-08T09:37:33Z | |
dc.date.available | 2021-01-08T09:37:33Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.identifier.citation | Yıldız, Yıldız. Ortaokul öğrencilerinin matematik öğreniminde mobil öğrenme kabullerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11014 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı birleştirilmiş teknoloji kabul ve kullanım kuramına (BTKKK) göre matematik öğreniminde mobil öğrenmeyi kabul etme davranışlarını ölçen bir ölçek geliştirmektir. Geliştirilen model kullanılarak ortaokul öğrencilerinin mobil öğrenme niyetlerine etki eden faktörler incelenmiştir. Araştırmaya Balıkesir ilinde altı farklı okulda öğrenim gören 916 öğrenci katılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini test etmek için açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi farklı örneklem gruplarına uygulanmıştır. Ölçeğin
güvenirliğini belirlemek için cronbach alpa değeri ve %27’lik alt-üst grup karşılaştırmaları incelenmiştir. Bu analizler sonucunda 23 maddeden oluşan ve 5 faktörlü bir yapıya sahip geçerli ve güvenilir ölçme aracı geliştirilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliliği ve güvenirliği tespit edildikten sonra path analizi, t-testi ve MANOVA yapılmıştır. Öğrencilerin cinsiyetlerine ve sınıf düzeylerine göre hesaplanan ortalama puanları karşılaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre BTKKK’ye dayalı olarak araştırma kapsamında geliştirilen ölçek, 5 faktöre ayrılmıştır. Bu faktörler; performans beklentisi, çaba beklentisi, kolaylaştırıcı durumlar,
sosyal etki ve davranışsal niyettir. Ölçekte yer alan dört faktör davranışsal niyeti etkilemekte ve davranışsal niyetin %25’ini açıklayabilmektedir. Davranışsal niyetin en güçlü belirleyicisi ise sosyal etkidir. Yalnızca çaba beklentisi cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Performans beklentisi, çaba beklentisi, sosyal etki sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Geliştirilen bu ölçeği matematik öğretmenleri ve araştırmacılar öğrencilerinin matematik öğreniminde mobil öğrenme kabullerini belirlemek amacıyla kullanabilirler. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to develop a scale that measures the behaviors of accepting mobile learning in mathematics learning according to the unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT). Using the developed model, factors affecting middle school students' mobile learning intentions were examined. 916 students studying in six different schools in the province of Balıkesir participated in the study. Exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis were applied to different sample groups to test the construct validity of the scale. In order to determine the reliability of the scale, cronbach alpha value and %27 lower, upper group comparisons were examined. As a result of these analyzes, a valid, reliable
measurement tool consisting of 23 items, a 5-factor structure was developed. After determining the construct validity and reliability of the scale, path analysis, t-test, MANOVA were performed. According to the results of the research, the scale developed within the scope of the research based on UTAUT is divided into 5 factors. These factors are; performance expectation, effort expectation, facilitating conditions, social impact and behavioral intent. The four factors in the scale affect behavioral intent and can explain %25 of behavioral intent. The most powerful determinant of behavioral intent is social impact.
Only the expectation of effort showed a significant difference by gender. Performance expectation, effort expectation, social impact showed a significant difference according to class level. This scale can be used by mathematics teachers and researchers to determine their students ' acceptance of mobile learning in mathematics learning. | en_US |
dc.description.sponsorship | Bu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından 2019/017 nolu proje ile desteklenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Birleştirilmiş Teknoloji Kabul ve Kullanımı Kuramı (BTKKK) | en_US |
dc.subject | Matematik Öğreniminde Mobil Öğrenme | en_US |
dc.subject | Mobil Öğrenmenin Kabulü | en_US |
dc.subject | Ölçek Geliştirme | en_US |
dc.subject | Acceptance of Mobile Learning | en_US |
dc.subject | Mobile Learning in Mathematics Learning | en_US |
dc.subject | Scale Development | en_US |
dc.subject | The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin matematik öğreniminde mobil öğrenme kabullerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Analysis of mobile learning acceptances in mathematics learning of secondary school students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |