Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTopal, Özlem Karakoç
dc.contributor.authorGülap, Özge
dc.date.accessioned2021-03-25T06:22:50Z
dc.date.available2021-03-25T06:22:50Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020
dc.identifier.citationGülap, Özge. Ortaokul öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerine aktif öğretim etkinliklerinin etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11304
dc.description.abstractBireylerin eğitim ortamı dahil iş hayatında bireysel farklılıklarını ortaya koymaları için yaratıcılıklarını geliştirmeleri önemlidir. 21. yüzyıl dünyasında karşılaşılan problemlere en kısa ve pratik çözüm yolunu bulma isteği de yaratıcılığı gerekli kılmaktadır. Bu nedenle günümüzde eğitim ortamlarında yaratıcılığı geliştirecek etkinliklere yer verilmesi gündeme gelmekte ve giderek daha önemli olmaya başlamaktadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı fen bilimleri dersinde ortaokul öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarını geliştirmeye yönelik öğretim etkinlikleri tasarlayarak uygulamak ve meydana gelecek değişimleri incelemektir. Araştırmada Işık ve Ses ünitesinde yer alan "Işığın Yansıması" ve "Sesin Madde İle Etkileşimi" konuları ile Bitki ve Hayvanlarda Üreme, Büyüme, Gelişme ünitesinin aynı isimli konusuna ait kazanımlara yönelik içeren etkinlikler tasarlanmıştır Karma yöntem deneysel desenin kullanıldığı araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında 6. sınıfta öğrenim gören 38 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Nicel veri toplama aracı olarak Bilimsel Yaratıcılık Testi, nitel veri toplama aracı olarak da yarı yapılandırılmış ikili görüşmeler kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 26 istatistik paket programı, nitel verilerde ise NVIVO 11 yazılımı kullanılarak yazıya dökülmüş ve analiz edilmiştir. Verilerin birleştirilmesi aşamasında nitel veriler nicel bulguların desteklenmesi amacıyla kullanılmıştır. Tasarlanan etkinliklerin öğrencilerin bilimsel yaratıcılıklarını arttırdığı sonucuna ulaşılırken öğrenciler de işlenen derslerin yaratıcılıklarını kullanmalarını sağladığını, daha eğlenceli olduğunu ve diğer dersleri de bu şekilde işlemek istediklerini belirtmişlerdir. Elde edilen bulgular ışığında Fen bilimleri dersinin tüm konuları için de bilimsel yaratıcılığı geliştirecek öğretim tasarımlarının oluşturulması önerilebilir.en_US
dc.description.abstractDeveloping creativity to reveal individual differences in business life, including the educational environment is quite important. The desire to find the shortest and most practical solution to the problems encountered in the world of the 21st century also requires creativity. For this reason, it becomes more and more important to include activities that will improve creativity in educational environments today. In this context, the study aims to design and implement teaching activities to improve the scientific creativity of middle school students in the science course and to examine the changes that will occur. For this purpose, activities related to the "Reflection of Light" and "Interaction of Sound with Matter" topics in the Light and Sound unit and Reproduction, Growth, and Development in Plants and Animals unit were designed. Mixed methods experimental design was used in the study. 38 middle school students who were 6th grade in the 2017-2018 academic year attended the study. Scientific Creativity Test was used as a quantitative data collection tool, and semi-structured interviews were used as a qualitative data collection tool. SPSS 26 statistical package program was used for the analysis of quantitative data, and NVIVO 11 software was used for qualitative data. Qualitative data were used to support quantitative findings during the data integration phase. While it was concluded that the activities designed increased the scientific creativity of the students, the students stated that the lessons taught enabled them to use their creativity were more fun and wanted to teach other lessons in this way. In light of the findings, it can be suggested to create instructional designs that will improve scientific creativity for all subjects of the science course.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (2017/014) nolu proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.subjectBilimsel Yaratıcılıken_US
dc.subjectFen Bilimlerien_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectScientific Creativityen_US
dc.subjectScienceen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerine aktif öğretim etkinliklerinin etkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of active teaching activities on the scientific creativity levels of secondary schoolen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster