Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürbüz, Ali Kemal
dc.contributor.authorYeşiltaş, Murat
dc.date.accessioned2021-07-30T08:26:21Z
dc.date.available2021-07-30T08:26:21Z
dc.date.issued2005en_US
dc.date.submitted2005
dc.identifier.citationYeşiltaş, Murat. Bir dağıtım sistemi olarak franchising ve konaklama sektöründeki franchising işletmelerine yönelik spesifik değerlendirme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11514
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSon yıllarda işletmeler çeşitli yollarla genişleme kararı alabilmektedir. Franchising de bu genişleme seçeneklerinden birisidir. Bu seçenek, franchisingin taraflarını oluşturan franchise alan ve franchise verene karşılıklı olarak genişleme imkanı sunmaktadır. Bu genişleme yolundan, Dünyadaki kadar olmasa da Türkiye'deki konaklama işletmeleri de yararlanmaktadır. Bu çalışmada bu tarz bir genişlemeyi seçen işletmelerin diğer bağımsız işletmelerden farkının incelenmesi hedef alınmış ve bu amaca yönelik üç ana hipotez belirlenmiştir. Bu hipotezlerden ilkine göre, yabancı zincir işletmeler kendi hizmetlerini çeşitli şekillerde uluslararası alanda sunmaktadır. Franchisingde bu kavramlardan biridir. Türkiye'deki yatırımcılar bu genişleme yönteminden yeterince yararlanamamaktadır. Bunun nedenlerine yönelik araştırma yapılması hedeflenmiş, Türkiye'deki zincir konaklama işletmelerinin franchising sunan işletmelerle ilişkileri incelenmiştir. İkinci hipoteze göre, son yıllarda adından sıkça söz edilen ve Türkiye'de oldukça yaygın olan "Her Şey Dahil Sistemi'nin” franchising işletmelerinde kullanışlı bir sistem olup olmadığı araştırıldı. Son hipotez ise franchising işletmelerinin, bağımsız işletmelere göre aracı kurumlardan yararlanma düzeylerinin daha düşük olduğunu iddia etmektedir. Buna yönelik olarak çeşitli değerlendirmeler yapılması hedeflenmektedir. Bu hipotezi desteklemek amacıyla bir franchising işletmesi ve bağımsız bir otel işletmesinin seyahat acenteleri ile yapmış olduğu iki sözleşme arasında kıyaslama yapılmıştır. Bu alanlarda yapılan incelemelerin daha sonraki çalışmalara yardımcı nitelikte olması hedeflenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn recent years, companies can take expansion decision by different ways. Franchising is one of this expansion choices. This choice can give the opurtunities of expansion both franchisee and franchisor mutual. The companies in Turkey benefit from this development. In this study, it is aimed to analize the companises' diferences which use this kind of development from other companies. And in this way four main hypothesis was signed. According to the first hypothesis, Foreign chain companies offer their services in various kinds. Franchising is one of these concepts. Investors in Turkey can't utilize from this expantion method sufficiently. In this study, it is aimed to search the reasons and the relationship between hospitality chain companies and companies which offer franchising. According to second hypothesis it is analysed whether All inclusive system which is common in Turkey is useful system or not. The last hypothesis claim that franchising companies' utilize level from travel agencies is lower than independent companies. In this way various anlyses is aimed to be done. To support this hypothesis it is aimed to compare the agreement that is signed between one of franchising company and travel agency with the agreement that is signed between independent hotel and travel agencies. This study is aimed to be the pioneer and to support to other studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDağıtım Kanalıen_US
dc.subjectFranchisingen_US
dc.subjectUluslararasılaşmaen_US
dc.subjectFranchising Ücretlerien_US
dc.subjectDistrubition Channelen_US
dc.subjectFranchisingen_US
dc.subjectInternationalizeen_US
dc.subjectFranchising Feesen_US
dc.titleBir dağıtım sistemi olarak franchising ve konaklama sektöründeki franchising işletmelerine yönelik spesifik değerlendirme.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster