A Study on foreign language anxiety: The case of a Gagauzian and Turkish University
Abstract
Anxiety is a substantial factor in learning a foreign language. Sometimes it even
can block or affect the output that the student tries to produce. The findings
state that students with anxiety demonstrate poor performance while students
with no anxiety perform well and comprehend the material presented during
the lesson. The aim of the current research is to detect anxiety-provoking
factors based on empirical results and to find the proper solution for situation
improvement. The participants of the study consisted of 506 students studying
at Balıkesir University in Turkey, Komrat University in Moldova, in the 2017-
2019 academic year. An instrument foreign language classroom anxiety scale
(FLCAS) by Horwitz (1986) has served as a tool for the research. In the analysis,
the data obtained from the questionnaire were analysed quantitatively by using
by the Statistical Package for Social Sciences (SSPS.17.0). Means, percentages,
frequencies and standard deviations were calculated for the items. The
reliability of the scale was assessed using Cronbach’s Alpha Model, a model of
internal consistency based on the average inter-item correlation. The results do
not show any statistically significant difference compared to the university
where students are studying. However, the average scores of female
participants are higher than male participants. Kaygı, yabancı bir dil öğrenmede önemli bir faktördür. Bazen öğrencinin
üretmeye çalıştığı çıktıyı bile engelleyebilir veya etkileyebilir. Bulgular, kaygısı
olan öğrencilerin düşük performans sergilediğini, kaygısı olmayan öğrencilerin
iyi performans gösterdiğini ve ders sırasında sunulan konuyu kavradığını
belirtmektedir. Mevcut araştırmanın amacı, ampirik sonuçlara dayanan kaygı
uyandıran faktörleri tespit etmek ve durumun iyileştirilmesi için uygun çözümü
bulmaktır. Araştırmanın katılımcıları; 2017-2019 öğretim yılında Türkiye
Balıkesir Üniversitesi ile Moldova Komrat Üniversitesi'nde öğrenim gören 506
öğrenciden oluşmaktadır. Bu araştırma için Horwitz (1986) tarafından
geliştirilen yabancı dil sınıf kaygısı ölçeği (FLCAS) araç olarak kullanılmıştır.
Analizde, anketten elde edilen veriler Sosyal Bilimler İstatistik Paketi (SSPS.17.0)
kullanılarak nicel olarak analiz edilmiştir. Maddeler için ortalamalar, yüzdeler,
frekanslar ve standart sapmalar hesaplanmıştır. Ölçeğin güvenirliği, ortalama
madde içi korelasyona dayanan bir iç tutarlılık modeli olan Cronbach’ın Alfa
Modeli kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuçlar öğrencilerin eğitim gördüğü
üniversiteye göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermemektedir.
Bununla birlikte, kadın katılımcıların ortalama puanları erkek katılımcılardan
daha yüksektir.
Source
Türk Dünyası İncelemeleri DergisiVolume
20Issue
1Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Internet Anxiety among Foreign Language Learners
Aydın, Selami (2011)Little attention has been paid to the demotivating potential of new technologies in foreign language research. Thus, this study aims to investigate Internet anxiety among foreign language learners and to determine the ... -
A1.1 düzeyi "Schritt Deutsch" isimli ortaöğretim almanca ders kitabının dört dil becerisi ve içerik açısından incelenmesi
Telemeci, Begüm (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmada 2016-2017 öğretim yılından itibaren ortaöğretimde kullanılmaya başlanan Almanca A1.1 düzeyi “Schritt für Schritt Deutsch” isimli ders kitabının dört temel dil becerisine nasıl yer verdiği ve Almanca Öğretim ... -
Dil öğrenme inanışları ve dil öğrenme stratejileri: İngilizce öğretmen adayları üzerine bir çalışma (Balıkesir üniversitesi örneği)
Mutlu, Ajda (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmen adaylarının dil öğrenme inanışları ile dil öğrenme stratejilerini belirlemek ve bu değişkenlerin ilişkisini incelemektir. Ayrıca, bu amaç doğrultusunda cinsiyet, sınıf düzeyi, ...