dc.contributor.advisor | Sivrikaya, Haktan Ahmet | |
dc.contributor.author | Temiz, Ceren Nur | |
dc.date.accessioned | 2021-09-20T08:35:54Z | |
dc.date.available | 2021-09-20T08:35:54Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021 | |
dc.identifier.citation | Temiz, Ceren Nur. Zihin haritası tekniği ile işlenen voleybol dersinin ortaokul 6. sınıf öğrencileri üzerinde bilişsel ve psikomotor beceri gelişimine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2020. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11647 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf öğrencileri üzerinde Zihin Haritası Tekniği ile işlenen beden eğitimi dersinin voleybol ünitesindeki başarısını incelemektir. Bu araştırma; deneysel nitelikte bir çalışmadır. Araştırmanın modelini deney ve kontrol gruplu ön test-son test modeli oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini 2019–2020 eğitim ve öğretim yılında bir ortaokul da öğrenim gören 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise bu ortaokulda öğrenim görmekte olan 6-A ve 6-B şubelerinin öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 33 deney 33 kontrol grubu olmak üzere toplamda 66 öğrenci ile tamamlanmıştır. Deney ve kontrol gruplarına beden eğitimi dersinin voleybol ünitesine başlamadan önce öğretilecek konulara ilişkin bilişsel ve psikomotor düzeylerini ölçmek amacıyla ön-test uygulaması yapılmıştır. Deney gruplarına haftada 40 dakikalık dersler şeklinde 9 hafta boyunca Zihin Haritası Tekniği ile ders işlenmiştir. Aynı süre içinde kontrol gruplarına ise süre gelen geleneksel öğretim yöntemiyle ders işlenmiştir. 9 haftanın bitiminde deney ve kontrol grubunun bilişsel ve psikomotor düzeylerini ölçmek amacıyla testler tekrar uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında her ünite başında ve sonunda bilişsel alan öğrenmeleri ile Psikomotor becerileri ölçmek amacıyla Voleybol Bilgi Testi ile Psikomotor Gözlem Formu kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde; SPSS 20,0 kullanılarak; Bağımsız ve Bağımlı Örneklemler T Testi, Mann-Whitney U Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. İstatistiksel testlerde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Araştırma'nın ön test sonuçlarında; Deney ve Kontrol Grubunda yer alan öğrencilerinin parmak ve manşet pas düzeylerinin aynı olduğu; bilişsel alan ve alttan önden servis düzeylerinin deney grubunun lehine olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın son test sonuçlarında; bilişsel ve psikomotor becerinin kazanımında deney grubunun üstün geldiği belirlenmiştir. Sonuç olarak; Zihin Haritası Tekniği ile işlenen deney grubu ve geleneksel beden eğitimi ile işlenen kontrol grubu bilişsel ve psikomotor alan düzeyleri karşılaştırıldığında, voleybol ünitesinde bilişsel ve psikomotor alanda deney grubu lehine istatistiksel açıdan anlamlı (p<0,05) bir fark bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The study aimed at the achievement of physical education taught with mind mapping technique in volleyball subject. The study model included an experimental group and a control group with pre-test and post-test model. The study population and sample were consisted of 6th grade students who studied at a secondary school during 2019–2020 academic year. The study was completed with a total of 66 students -33 students allocated to the experimental group and 33 students to the control group. A pre-test was administered to the experimental and the control groups in order to explore students' cognitive and psycho-motor skill levels of the relevant subjects before teaching volleyball subject. The experimental group was trained using mind mapping technique with 40 minute-courses a week for nine weeks. In the meantime, the control group was trained using conventional teaching methods. At the end of 9 week period, tests were again administered to the experimental and the control groups in order to find students' cognitive and psycho-motor skill levels. To collect data, Volleyball Skill Test and Psychomotor Observation Form were used. To assess the data; Independent and Dependent Sample T Test, Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Signed Ranks Test were employed. Results were considered significant at p<0.05. The pre-test results showed that overhead pass and bump pass levels of the experimental and the control group students were the same while cognitive domain and underhand serve levels were better in the experimental group. The post-tests results showed that levels of cognitive domain and overhead pass and bump pass were higher on behalf of the experimental group. As a result; when cognitive and psycho-motor levels of the experimental group taught with Mind Mapping Technique and the control group taught with conventional physical education were compared; there was a statistically significant difference on behalf of the experimental group in cognitive and psycho-motor domains (p<0.05). | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Beden Eğitimi | en_US |
dc.subject | Geleneksel Öğretim Yöntemi | en_US |
dc.subject | Spor | en_US |
dc.subject | Zihin Haritası Tekniği | en_US |
dc.subject | 6.Sınıf Öğrencisi | en_US |
dc.subject | Physical Education | en_US |
dc.subject | Traditional Teaching Techniques | en_US |
dc.subject | Sport | en_US |
dc.subject | Mind Map | en_US |
dc.subject | 6th Grade Student | en_US |
dc.title | Zihin haritası tekniği ile işlenen voleybol dersinin ortaokul 6. sınıf öğrencileri üzerinde bilişsel ve psikomotor beceri gelişimine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of volleyball subject taught with mind mapping technique upon cognitive and psychomotor skill development of 6TH grade students | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |