Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEkici, Güner
dc.contributor.authorYönet, Nuray H.
dc.date.accessioned2021-10-18T12:38:01Z
dc.date.available2021-10-18T12:38:01Z
dc.date.issued1997en_US
dc.date.submitted1997
dc.identifier.citationYönet, Nuray. Bir dağıtım sistemi olarak franchising. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11686
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletmecilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractTarihte belki de ilk kez, hiç bir devletin, iktidarın veya siyasi güç grubunun müdahalesine olanak tanımayan bir bilgi çağı sürecinde ve küreselleşen bir dünyada yaşıyoruz. İnsanoğlunun evriminde benzersiz bir ilerleme gerçekleşiyor. Dış dünyaya bağlanmak isteyen herkes, artık bu imkana sahip ve bu süreci önlemenin de mümkün olmadığı görülüyor. Bu küreselleşen dünyanın yeni koşulları, en küçüğünden en büyüğüne kadar, imalat ve tarım sektörlerinden hizmet sektörüne kadar her alanda faaliyet göstermekte olan tüm işletmeleri etkisi altına almaktadır. İç piyasalarının doyması nedeniyle uluslararası piyasalara açılan ancak, aşırı büyümenin getirdiği hantallıkla, küreselleşen dünya piyasalarında ürettikleri mal ve hizmetleri dağıtmada arzuladıkları etkinlik düzeyini gerçekleştiremeyen çokuluslu işletmeler; kendilerine yardımcı ve ortak olarak küçük işletmeleri görürlerken, küreselleşen dünya piyasalarına açılmak ve bu yeni dönemin getirdiği avantajlardan yararlanabilmek için kendilerinde yeterli gücü bulamayan küçük işletmeler de, bu açmazdan kurtulmanın yolunu, eskiden kendilerini ortadan kaldırmaya çalışan düşmanlar olarak algıladıkları büyük işletmelerle işbirliğine gitmekte bulmaktadırlar. İşte bu çerçevede, işbirliğini gerçekleştirebilmek için gerek küçük ve orta boy, gerekse büyük ölçekli işletmelerin buluştukları ortak payda "franchising" olmaktadır. İşte bu noktadan hareketle bu tez çalışmasında, bir dağıtım sistemi olarak franchising'in gerek küçük ve orta boy işletmeler, gerekse büyük işletmeler için bu görevi nasıl yerine getirdiği ortaya koyulmaya çalışılmaktadır. Sonuç olarak; Uluslararası Franchising Derneği'nin, 21. yüzyılın hakim işletmecilik şekli olacağını belirttiği franchising ile ilgili teorik açıklamalar, bu sistemin en yaygın olarak kullanıldığı sektörlerden biri olan fast food sektörü ve McDonalds'la ilgili uygulama örnekleri ile desteklenmektedir.en_US
dc.description.abstractWe are in a process of information era and live a global world that doesn't let any interfere of any government being in power or political power, perhaps the first time in history. A unique improvement is coming true in the evolution of human being. Anybody that would like to keep in touch with the outer world has got this opportunity. It seems that, it is not possible to prevent this process, too. New conditions of this global world has influenced many companies running in every field from the manufacture and agriculture to the service sector; from the smallest to the largest ones. Multi-national companies weren't able to realize the desired activity in the distrubition of the products and service they produced themselves in global world market because of the satisfaction of the domestic market and awkwardness of overgrowth. As a result of this; large companies have had a tendency of cooparating with small companies which are already in desire of having a place in the global world market and taking advantage of this new era although they were in danger of being removed by the large companies. Finally; to realize this cooparation; the common point for small and medium sized and large enterprises is "Franchising". In this study; how "Franchising", as a distribution system for small and medium sized and large enterprises, is working, has been put forward. As a conclusion; theories related to Franchising which has been stated as a dominant business sector of 21st century by International Franchising Association are supported with the practices in fast-food sector and Mc Donalds where so-called system is applied commonly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBayilik Sistemien_US
dc.subjectDağıtım Kanallarıen_US
dc.subjectFast Fooden_US
dc.subjectFranchisingen_US
dc.subjectKOBİen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectDealership Systemen_US
dc.subjectDistribution Channelsen_US
dc.subjectSmall and Medium Sized Firmsen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.titleBir dağıtım sistemi olarak franchisingen_US
dc.title.alternativeFranchising: As a distribution systemen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster