Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcar, İsmail
dc.contributor.authorÇanakcı, Ahmet Ali
dc.date.accessioned2021-10-19T07:10:53Z
dc.date.available2021-10-19T07:10:53Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2667-5609 / 2667-5609
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47423/TurkishStudies.43697
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11691
dc.descriptionÇanakçı, Ahmet Ali (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractIn this study, Iranian director and screenwriter Majid Majidi’s “Muhammed: The Messenger of God” movie, is aimed to be examined in terms of religious-value education. In this context, the life and works of Majidi are briefly discussed. The messages he wanted to convey with the concepts of religious-value in the movie called 'Muhammad: The Messenger of God', which had an impact on world cinemas and the Islamic world, were tried to be revealed. In the study, qualitative research design was adopted and literature review and document review methods were used. In this context, the literature on the subject has been scanned, the documents have been examined, and the findings of similar researches have been used. The findings were evaluated in the light of the literature. According to the results reached in the study; in the movie of ‘Muhammed: The Messenger of God’, it is seen that Muhammad's (pbuh) childhood period is detailed, and the events and his religious-value concepts are depicted by considering the conditions of the Arabian Peninsula. However, the understanding of religious-value education in Islamic society and the background of the transformation that took place in this process was also revealed. In addition, in terms of religious and values education, with the messages given over the movie, which has a rich content, the emphasis is placed on religious-value concepts such as; faith, worship, Qur'anic verses, religious characters, religious places, religious names, religious clothes, behaviors that express value, fate, salutation, generosity, tolerance, truthfulness, altruism / conscience, humility, kindness, love, compassion, mercy, courtesy, responsibility, trust, patience, justice, sharing, honesty, loyalty, diligence, sensitivity and self-sacrifice. It can be said that this makes the movie remarkable on an international scale and creates awareness in the informal-centered religious-value education of the society.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, İranlı yönetmen ve senarist Majid Majidi’nin “Hz. Muhammed: Allah’ın Elçisi” adlı filminin din-değer eğitimi açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, Majidi’nin kısaca hayatı ve eserleri ele alınmış, dünya sinemalarında ve İslam dünyasında etki uyandıran “Hz. Muhammed: Allah’ın Elçisi” adlı filminde yer alan dini-değer içerikli kavramlarla vermek istediği mesajlar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmada, nitel araştırma deseni benimsenmiş, literatür taraması ve doküman incelemesi yöntemleri kullanılmıştır. Bu bağlamda, konuyla ilgili literatür taranmış, ulaşılan dokümanlar incelenerek konuyla alakalı gerçekleştirilen benzer araştırmaların bulgularından yararlanılmıştır. Ulaşılan bulgular literatür ışığında değerlendirilmiştir. Çalışmada ulaşılan sonuçlara göre; “Hz. Muhammed: Allah’ın Elçisi” filminde, Hz. Muhammed (sav)’in çocukluk dönemine ayrıntılı olarak yer verildiği, başından geçen olayların ve sahip olduğu din-değer kavramlarının Arap yarımadasının şartları da göz önünde bulundurularak betimlendiği görülmektedir. Bununla birlikte İslam toplumunda din-değer eğitimi anlayışının ve bu süreçte gerçekleşen dönüşümün arka planının da ortaya konulduğu söylenebilir. Ayrıca din ve değerler eğitimi açısından, zengin bir içeriğe sahip olan film üzerinden verilen mesajlarla; inanç, ibadet, Kur’an ayetleri, dini karakterler, dini mekânlar, dini isimler, dini kıyafetler, değer ifade eden davranışlar, kader, selamlaşma, cömertlik, hoşgörü, doğruluk, diğerkâmlık/îsâr, tevazu, iyilik, sevgi, şefkat, merhamet, nezaket, sorumluluk, emanet, sabır, adalet, paylaşım, dürüstlük, sadakat, çalışkanlık, duyarlılık ve fedakârlık gibi dini-değer kavramlarına vurgu yapılmasının, filmi uluslararası ölçekte dikkat çekici hale getirdiği ve toplumun informal merkezli din-değer eğitiminde farkındalık oluşturduğu söylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Universityen_US
dc.relation.isversionof10.47423/TurkishStudies.43697en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReligious Educationen_US
dc.subjectValueen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectThe Prophet Muhammaden_US
dc.subjectMajid Majidien_US
dc.subjectIranian Cinemaen_US
dc.subjectDin Eğitimien_US
dc.subjectDeğeren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectHz. Muhammeden_US
dc.subjectMajid Majidien_US
dc.subjectİran Sinemasıen_US
dc.titleDin ve değerler eğitimi açısından Majid Majidi’nin filmleri üzerine bir inceleme (“Hz. Muhammed: Allah’ın Elçisi” filmi örneği)en_US
dc.title.alternativeAn examination on Majid Majidi's movies in terms of religious and values education (“Muhammad: The Messenger of God” as an example of movie)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies - Educational Sciencesen_US
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-6200-2763en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2317en_US
dc.identifier.endpage2341en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster