dc.contributor.author | Yıldız, S. Banu | |
dc.contributor.author | Bostancıoğlu, Şeyma Bal | |
dc.date.accessioned | 2021-12-14T11:11:19Z | |
dc.date.available | 2021-12-14T11:11:19Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 1309-0712 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.20491/isarder.2020.1100 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11834 | |
dc.description | Yıldız, S. Banu (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Amaç – İnsan kaynağının büyük öneme sahip olduğu konaklama işletmelerinde, çalışanların işveren
markası algılamalarının ve örgütsel bağlılıklarının, hangi demografik özelliklere göre değişiklik
gösterdiği ve işveren markası algılamalarının duygusal bağlılık üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla
bu çalışma yapılmıştır.
Yöntem – Çalışmada, önde gelen zincir marka otellerin toplamda 387 çalışanına anket tekniği ile sorular
yöneltilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında frekans dağılımı, faktör analizi, t-testi, varyans
analizi, korelasyon ve regresyon analizi yapılarak değerlendirilmiştir.
Bulgular – Yapılan faktör analizi sonucunda çalışanların işveren markası algılarının beş boyuttan
oluştuğu (uygulama, sosyal, ekonomik, ilgi, gelişim) belirlenmiştir. Çalışanların işveren markası
algılamalarının ve örgütsel bağlılıklarının demografik özelliklerden turizm eğitimi alma, yaş, çalışma
süresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Turizm eğitimi alan
çalışanların işletme tercihinde sosyal, ilgi ve gelişim değerini daha fazla önemsedikleri belirlenmiştir.
Çalışanların işveren markası algısının tüm boyutlarının duygusal bağlılıkları üzerinde pozitif yönlü bir
ilişkinin olduğu ve işletmenin sunduğu uygulama değerinin çalışanın işletmeye olan duygusal bağlılığını
en çok etkileyen faktör olduğu tespit edilmiştir.
Tartışma – Kuruluşların yetenekli çalışanları bünyelerine dahil etmek adına birbirleri ile girdikleri
savaşta, niteliği yüksek adaylar ve çalışanlar; ‘çalışılabilecek en iyi yer’, ‘en popüler şirket’ gibi
markalaşmış firmalar arasından kendilerine cazip gelenleri tercih etmektedirler. Bu aday çalışanları
kendilerine çekebilmek ve var olan çalışanlarını da elde tutabilmek adına kuruluşların, insan kaynakları
alanında belirli bir imaja sahip olmaları gerekmektedir. Bu noktada son yıllarda gittikçe popüler olmaya
başlayan ‘işveren markası’ kavramı, doğru insan kaynağını örgüte kazandırmayı ve örgütsel bağlılık
yaratarak elde tutmayı sağlamaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | Purpose – This study has been conducted to determine the accommodation enterprises where human
resource is of great importance, employees' employer brand perceptions and emotional commitment, the
demographic characteristics that vary and in order to determine the impact of employer brand
perceptions on emotional commitment.
Design/methodology/approach – In the study, questions have been directed by survey method to the 387
employees in total of leading chain brand hotels. The obtained data were evaluated through frequency
distribution, factor analysis, , t-test and variance analysis and correlation and regression analysis in SPSS.
Findings – As a result of factor analysis which made, it is determined that employer brand perceptions
of employees consists of five dimensions (application, social, economic, interest, development). It has
been determined that employer brand perseptions of employees differs according to education of
tourism, age, operation time variables among demographic features. It has been determined that there is
a positive relationship an emotional commitments of all dimensions of employer brand perceptions of
employees and the application value offered by the enterprise is the factor that most affects emotional
commitment of the employee to the enterprise.
Discussion – In the battles fought in order to get advantage of the talented employees of the institutions
in their own organization, high quality candidates and employees, such as ‘the best place to work’, ‘most
popular company’they prefer attractive ones among the branded companies. In order to attract these
employees and keep their existing staff, organizations need to have a certain image in the field of human
resources. The concept of employer brand, which has become increasingly popular in recent years, is to
provide the right human resource to the organization and to keep it by creating organizational
commitment. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Melih Topaloğlu | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.20491/isarder.2020.1100 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşveren Markası | en_US |
dc.subject | Örgütsel Bağlılık | en_US |
dc.subject | Duygusal Bağlılık | en_US |
dc.subject | Konaklama İşletmeleri | en_US |
dc.subject | Employer Brand | en_US |
dc.subject | Organizational Commitment | en_US |
dc.subject | Emotional Commitment | en_US |
dc.subject | Accommodation Enterprises | en_US |
dc.title | İşveren markası ve işveren markasının duygusal bağlılık üzerindeki etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama | en_US |
dc.title.alternative | Employer brand and the employer’s brand effect on emotional commitment: Apractice in the accommodation enterprises | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İşletme Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Turizm Fakültesi | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9937-6555 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-3085-0247 | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 4205 | en_US |
dc.identifier.endpage | 4219 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |