Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, S. Banu
dc.contributor.authorGökalp, İrem
dc.date.accessioned2021-12-24T12:10:18Z
dc.date.available2021-12-24T12:10:18Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1301-5265 / 2651-4974
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.719973
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11900
dc.description.abstractOtel işletmelerinde çalışanlar, misafirlerin isteklerini en iyi şekilde yerine getirmek, onların problemlerini çözebilmek ve işletmeden memnun ayrılmalarını sağlamakla görevlidir. Bu nedenle çalışanların, duygu ve düşüncelerini doğru bir şekilde ifade etmeleri, uygun davranış şeklini benimsemeleri ve sorunlar karşısında çözüm yolları sunmaları, otel işletmeleri açısından önem arz etmektedir. Bu çalışmada, otel çalışanlarının atılganlık düzeyleri ve problem çözme becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Veriler anket tekniği ile toplanmış ve Bodrum’daki 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan işgörenler örnekleme dâhil edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında frekans dağılımı, t-testi, ANOVA ve korelasyon analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Analiz sonucunda otel çalışanlarının atılganlık düzeyleri ve problem çözme becerileri arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu ve atılgan olan çalışanların problemlerini daha iyi çözdükleri sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractEmployees of the hotel business are employed to handle the requests of the guests in the best way, to solve their problems and to ensure that they leave the hotel with pleasure. It is important for hotel businesses that the employees present their feelings and thoughts correctly, adopt appropriate behaviour and provide solutions in case of problems. The aim of this study was to determine the level assertiveness and problem solving skills of the hotel employees. The data was collected via survey and four and five stars hotel employees in Bodrum were included in the sample. Data obtained were evaluated through the frequency analysis in SPSS, t- test, ANOVA and correlation analysis. As a result of the research, there were significant statistical difference beetwen assertiveness levels and problem solving skills of hotel employees and who assertive solved their problem better than other.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.31795/baunsobed.719973en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAtılganlıken_US
dc.subjectProblemen_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectOtel İşletmeleri Çalışanlarıen_US
dc.subjectAssertivenessen_US
dc.subjectProblemen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectHotel Businesses Employeesen_US
dc.titleOtel işletmelerinde çalışanların atılganlık düzeyleri ve problem çözme becerilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalyzing assertiveness levels and problem solving skills of employees in hotel businessen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentTurizm Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9937-6555en_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3901-5982en_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage1343en_US
dc.identifier.endpage1367en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster