dc.contributor.author | Aşık, Nuran Akşit | |
dc.date.accessioned | 2022-01-04T11:03:27Z | |
dc.date.available | 2022-01-04T11:03:27Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.issn | 2587-0890 / 2587-0890 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.26677/TR1010.2020.448 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11932 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın temel amacı, Y kuşağı ile Z kuşağı arasında seyahat motivasyonu ve destinasyon
seçimi açısından bir farklılık olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma Balıkesir'de ikamet eden
741 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş ve veri
toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden
(frekans, yüzde, ortalama, standart sapma) yararlanılmıştır. Seyahat motivasyonu ve destinasyon
seçimi açısından Y ve Z kuşağı arasında, istatistiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığını
belirlemek için verilere Bağımsız Örneklem t-testi uygulanmıştır. Bulgular hem Y hem de Z
kuşağı katılımcıların bilgi kaynağı olarak internet ve sosyal medyayı önemli gördüklerini ortaya
koymaktadır. Ayrıca, her iki nesil için de en önemli seyahat motivasyonu rahatlamadır.
Araştırma bulguları, Y kuşağı ile Z kuşağı arasında destinasyon seçimini etkileyen bazı faktörler
açısından anlamlı farklılıklar olduğunu ortaya koymaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to investigate whether there is a difference between Generation
Y and Generation Z in terms of travel motivation and destination choice. The study was
conducted on 741 people residing in Balıkesir. In the research the quantitative research method
was adopted and the questionnaire as data collection tool was used. Descriptive statistics
(frequency, percent, mean, standard deviation) were used in the analysis of the data. In order to
determine whether there is a statistically significant difference between Generation Y and Z in
terms of travel motivation and destination choice, Independent Sample t test was applied to the
data. Research findings reveal that internet and social media the most important source of
information in their travel decisions both Y and Z generation participants. And also, for both
generations the most important travel motivation is relaxation. The findings of the study, reveals
that there are meaningful differences in terms of some factors affecting destination choice
between Generation Y and Z. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ankara Hacı Bayram Veli University | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.26677/TR1010.2020.448 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Y ve Z Kuşağı | en_US |
dc.subject | Seyahat Motivasyonları | en_US |
dc.subject | Destinasyon Seçimi | en_US |
dc.subject | Generation Y and Z | en_US |
dc.subject | Travel Motivation | en_US |
dc.subject | Destination Choice | en_US |
dc.title | Seyahat motivasyonları ve destinasyon seçimi: Y ve Z kuşakları arasında bir karşılaştırma | en_US |
dc.title.alternative | Travel motivations and destination choice: A comparison between generations Y and Z | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Türk Turizm Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Balıkesir Meslek Yüksekokulu | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-0409-7359 | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1746 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1762 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |