Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAşık, Nuran Akşit
dc.date.accessioned2022-01-04T11:03:27Z
dc.date.available2022-01-04T11:03:27Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2587-0890 / 2587-0890
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26677/TR1010.2020.448
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11932
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, Y kuşağı ile Z kuşağı arasında seyahat motivasyonu ve destinasyon seçimi açısından bir farklılık olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma Balıkesir'de ikamet eden 741 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiş ve veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma) yararlanılmıştır. Seyahat motivasyonu ve destinasyon seçimi açısından Y ve Z kuşağı arasında, istatistiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek için verilere Bağımsız Örneklem t-testi uygulanmıştır. Bulgular hem Y hem de Z kuşağı katılımcıların bilgi kaynağı olarak internet ve sosyal medyayı önemli gördüklerini ortaya koymaktadır. Ayrıca, her iki nesil için de en önemli seyahat motivasyonu rahatlamadır. Araştırma bulguları, Y kuşağı ile Z kuşağı arasında destinasyon seçimini etkileyen bazı faktörler açısından anlamlı farklılıklar olduğunu ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate whether there is a difference between Generation Y and Generation Z in terms of travel motivation and destination choice. The study was conducted on 741 people residing in Balıkesir. In the research the quantitative research method was adopted and the questionnaire as data collection tool was used. Descriptive statistics (frequency, percent, mean, standard deviation) were used in the analysis of the data. In order to determine whether there is a statistically significant difference between Generation Y and Z in terms of travel motivation and destination choice, Independent Sample t test was applied to the data. Research findings reveal that internet and social media the most important source of information in their travel decisions both Y and Z generation participants. And also, for both generations the most important travel motivation is relaxation. The findings of the study, reveals that there are meaningful differences in terms of some factors affecting destination choice between Generation Y and Z.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Hacı Bayram Veli Universityen_US
dc.relation.isversionof10.26677/TR1010.2020.448en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectY ve Z Kuşağıen_US
dc.subjectSeyahat Motivasyonlarıen_US
dc.subjectDestinasyon Seçimien_US
dc.subjectGeneration Y and Zen_US
dc.subjectTravel Motivationen_US
dc.subjectDestination Choiceen_US
dc.titleSeyahat motivasyonları ve destinasyon seçimi: Y ve Z kuşakları arasında bir karşılaştırmaen_US
dc.title.alternativeTravel motivations and destination choice: A comparison between generations Y and Zen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Meslek Yüksekokuluen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0409-7359en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1746en_US
dc.identifier.endpage1762en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster