dc.contributor.advisor | Sarıtaş. Süheyla | |
dc.contributor.author | Şimşek, Mizgin | |
dc.date.accessioned | 2022-01-14T06:33:50Z | |
dc.date.available | 2022-01-14T06:33:50Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Şimşek, Mizgin. Feyza Hepçilingirler’in çocuklara yönelik yazmış olduğu eserlerinde toplumsal cinsiyet yansımaları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/11958 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Feyza Hepçilingirler'in çocuklara yönelik yazmış olduğu eserlerdeki toplumsal cinsiyet yansımaları olan tez önemini çocukluk döneminden almaktadır. Çocukluk dönemi cinsiyet, cinsel rol, cinsel kimlik gibi durumların şekillendiği ilk dönem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu dönemde ebeveynler çocuklarının cinsiyetinin kız ya da erkek oluşuna göre belli tutum ve davranışlar içerisinde görmek istemekte, bunları dayatmakta ya da bunları farkında olmadan beklemektedirler.Toplumsal cinsiyet çalışmaları her ne kadar kadın çalışmaları üzerinden ilerlese de toplumun cinsiyete yüklemiş olduğu anlam sadece kadınlarla sınırlı kalmayıp aynı zamanda erkeklere de belli misyonlar yüklemektedir. Toplumsal cinsiyet çalışmalarının ağırlıklı olarak kadın, kadının ezilmişliği ve kadının statüsü üzerine yapılması toplumun diğer yarısı olan erkeklerin göz ardı edilmesine neden olmaktadır. Ataerkil zihniyetin sıkıntılarını sadece kadınlar çekmeyip buna aynı zamanda erkeklerin de maruz kalmasından kaynaklı erkeklerin de bu ataerkil zihniyetin kurbanları olduğunun farkına vardırılması, değişim ve dönüşüm konusunda ilerlemenin cinsiyeti ötekileştirmeden ele alınarak yapılması gerekmektedir. Bu çalışmada önemli bir zaman dilimi olan çocukluk dönemi ve toplumsal cinsiyet arasındaki ilişkinin Feyza Hepçilingirler'in eserlerinde ne seviyede olduğu, toplumsal kalıp yargıların cinsiyet perspektifinde nasıl ele alındığı analiz edilmeye çalışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Theimportance of the thesis comes from Feyza Hepcilingirler's works and the reflections of gender in her works on childhood. Childhood is the first period that sex, sex role and sex identity are shaped. Parents want to see certain gender behaviors and attitudes during this period, or they expect from their children those certain gender attitudes whether we are boys or girls. Even though gender studies have been progressing through women studies, theyinclude not only women but also men who have tocertain gendermissions just like women. Gender studies are related more likely women because women are the ones who are the most neglected by society. Besides, the problems of patriarchal mentality should be understood well because it affects not only women but also men who bothare kind ofvictim in this mentality. In this study, it has been investigated how the relationship between childhood and gender issue is important in the works of Feyza Hepcilingirler and how social stereotypes are handled in her works as well. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çocuk | en_US |
dc.subject | Toplumsal Cinsiyet | en_US |
dc.subject | Çocuk Eserleri | en_US |
dc.subject | Feyza Hepçilingirler | en_US |
dc.subject | Child | en_US |
dc.subject | Gender | en_US |
dc.subject | Child Literature | en_US |
dc.title | Feyza Hepçilingirler'in çocuklara yönelik yazmış olduğu eserlerinde toplumsal cinsiyet yansımaları | en_US |
dc.title.alternative | Gender reflections in Feyza Hepçilingirler's works for children | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |