Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBiçer, Özge
dc.contributor.authorŞahin, Bayram
dc.date.accessioned2022-01-18T07:54:46Z
dc.date.available2022-01-18T07:54:46Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn1302-5759 / 2149-1690
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/11970
dc.description.abstractSürekli farklılık arayışı içinde olan günümüz tüketicilerini elde tutabilmek her geçen gün zorlaşmaktadır. Günümüzde tüketiciler daha bilgili, daha talepkar ve daha eleştirel bir yaklaşım sergilemektedir. Bu noktada işletmeler kendi markalarına sadık ve aşık olan tüketicilere ulaşmayı hedeflemektedir. Aşk bir markaya derin duygularla bağlanma hissidir. Bu kapsamda araştırmanın amacı: demografik değişkenlere göre marka aşkı ve marka sadakati arasında farklılık olup olmadığını tespit etmektir. Ayrıca turistlerin otel markalarına aşk ile bağlı olup olmadıklarını belirlemek çalışmanın bir diğer amacıdır. Bu çalışmada, TÜROB Zincir Otel Araştırması’nda yer alan İstanbul’da zincir otellerde konaklayan 400 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi için t-testi, tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre erkek katılımcıların kadınlara kıyasla daha fazla marka aşkı ve marka sadakati olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca evli olan katılımcıların marka aşkı ve marka sadakati düzeylerinin daha yüksek olduğu da araştırmanın bir diğer sonucudur. Katılımcıların yaş, gelir ve eğitim düzeyi ile marka aşkı ve marka sadakati arasında herhangi bir farklılık tespit edilmemiştir.en_US
dc.description.abstractIt is getting harder and harder to keep the consumers who are constantly in search of difference. Today, consumers are more knowledgeable, more demanding and more critical. At this point, businesses aim to reach consumers who are loyal and in love with their own brands. Love is the feeling of connecting to a brand with deep emotions. The aim of this study is to determine whether there is a difference between brand love and brand loyalty according to demographic variables. In addition, it is another aim of the study to determine whether tourists are connected to hotel brands with love. Afterwards, a questionnaire was applied to 400 participants who stayed in the chain hotels in Istanbul, which were included in the TÜROB Chain Hotel Survey. In order to analyze the obtained data, t-test and one-way analysis of variance were applied. According to the results of the analysis, it was found that male participants had more brand love and brand loyalty than women. In addition, it is another result of the study that married lovers have higher brand loyalty and brand loyalty levels. There was no difference between the participants’ age, income and education level and their of brand love and brand loyalty.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDetay Yayıncılıken_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMarka Aşkıen_US
dc.subjectMarka Sadakatien_US
dc.subjectOtel Müşterilerien_US
dc.subjectBranden_US
dc.subjectBrand Loveen_US
dc.subjectBrand Loyaltyen_US
dc.subjectHotel Customersen_US
dc.titleTuristik tüketicilerde marka aşkı ve marka sadakati: Otel müşterileri örneğien_US
dc.title.alternativeBrand love and brand loyalty in touristic consumers: The example of hotel customersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurizm Akademik Dergisien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-0777-9646en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-1911-9066en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster