Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGöktaş, Zekeriya
dc.contributor.authorKilci, Alp Kaan
dc.date.accessioned2022-09-19T10:14:51Z
dc.date.available2022-09-19T10:14:51Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationKilci, Alp Kaan. Esporcuların bilişsel esneklik düzeylerinin 21. yüzyıl becerilerine etkisi: espor temel oyun içi rolleri üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12496
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı esporcuların, espor oyun içi rollerine göre bilişsel esneklik düzeylerinin 21. yüzyıl becerileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini Türkiye'de farklı şehirlerde bulunan ve espor oyunları oynayan 591 esporcu oluşturmuştur. Çalışmada Martin ve Rubin (1995) tarafından geliştiren ve Çelikkaleli (2014) tarafından Türkçe'ye uyarlanan "Bilişsel Esneklik Ölçeği", Çevik & Şentürk (2014) tarafından geliştirilen ve beş alt boyuta sahip "Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği" ve araştırmacı tarafından oluşturulan demografik bilgi formu kullanılmıştır. Çevrimiçi anket yolu ile elde edilen veriler SPSS programına aktarılmıştır. Oyun içi roller belirlenerek hipotez testleri doğrultusunda korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Esporcuların bilişsel esneklik düzeyleri ile 21. yüzyıl becerileri arasında eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri alt boyutu dışında pozitif yönlü anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir. Esporcuların haftalık oyun oynama sürelerine göre bilişsel esneklik düzeyleri 21. yüzyıl becerilerini istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde yordamaktadır. Oyun içi rollere göre taşıyıcı-dps (carry) rolünün bilişsel esneklik düzeylerinin, destek-healer (support) ve savaş başlatıcı-tank (initiator) rollerine göre 21. yüzyıl becerilerini istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, esporcuların bilişsel esneklik düzeyleri 21. yüzyıl becerileri düzeyleri ile ilişkilidir. Bununla birlikte esporcuların bilişsel esneklik düzeylerinin 21. yüzyıl becerilerine etkisi oyun içi rollerine göre farklılaşmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of cognitive flexibility levels of esports players on 21st century skills according to their esports in-game roles. The sample of the study consisted of 591 esports players in different cities in Turkey and playing esports games. In the study, "The Cognitive Flexibility Scale" developed by Martin and Rubin (1995) and adapted to Turkish by Çelikkaleli (2014), "Multidimensional 21st Century Skills Scale" with five sub-dimensions which developed by Çevik & Şentürk (2014) and demographic information form created by researcher were used. The data obtained through the online questionnaire were transferred to the SPSS. In-game roles were determined and correlation and regression analyzes were applied in line with hypothesis tests. It has been determined that there is a positive and significant relationship between the cognitive flexibility levels of esports players and their 21st century skills, except for the sub-dimension of critical thinking and problem solving skills. Cognitive flexibility levels of esportsmen according to their weekly playing time predict their 21st century skills in a statistically significant way. It has been determined that the cognitive flexibility levels of the carry (carrier-dps) role according to the in-game roles statistically significantly affect the 21st century skills according to the support (support-healer) and initiator (war starter-tank) roles. According to the results of the research, cognitive flexibility levels of esports players are related to 21st century skills levels. In addition, the effect of cognitive flexibility levels of esports players on 21st century skills differs according to in-game roles.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEsporen_US
dc.subjectOyun İçi Rolen_US
dc.subjectBilişsel Esnekliken_US
dc.subject21.Yüzyıl Becerilerien_US
dc.subjectDijital Oyunen_US
dc.subjectEsportsen_US
dc.subjectIn-Game Roleen_US
dc.subjectCognitive Flexibilityen_US
dc.subject21st Century Skillsen_US
dc.subjectDigital Gamesen_US
dc.titleEsporcuların bilişsel esneklik düzeylerinin 21. yüzyıl becerilerine etkisi: espor temel oyun içi rolleri üzerine bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe effect of esport players' cognitive flexibility levels on 21st century skills: A study on esports' basic in-game rolesen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster