Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSoyer, Fikret
dc.contributor.authorSevilmiş Umut
dc.date.accessioned2022-09-19T12:03:12Z
dc.date.available2022-09-19T12:03:12Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021
dc.identifier.citationSevilmiş Umut. Üniversite öğrencilerinin akademik erteleme düzeylerinin ve okul ikliminin başarı yönelimleri üzerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12503
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırma üniversitede öğrenim gören öğrencilerin akademik erteleme düzeylerinin ve okul ikliminin başarı yönelimleri üzerine etkisini incelemek, buna bağlı olarak kariyerlerinde akademik ertelemenin ve okul ikliminin bireysel hedeflere ulaşmada hangi düzeyde etkili olduğunun tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada demografik özellikler için kişisel bilgi formunun yanında Çakıcı (2003) tarafından öğrencilerin akademik erteleme düzeylerini ölçmek için geliştirilmiş "Akademik Erteleme Ölçeği", Elliot ve Murayama (2008) tarafından geliştirilmiş, Arslan ve Akın (2015) tarafından Türkçe'ye uyarlaması gerçekleştirilmiş "Başarı Yönelimi Ölçeği" ve Terzi (2015) tarafından geliştirilen üniversite öğrencilerine yönelik "Okul İklimi Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada Balıkesir Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören farklı yaş gruplarından random olarak belirlenen 136 erkek (%47,4), 151 kadın (52,6) olmak üzere toplamda 287 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerden elde edilen veriler SPSS (Statistical Package ort he Social Sciences) v 25.0 paket programını yardımı ile Manova analizi, frekans, yüzde ve güvenirlik katsayısı hesaplamaları yapılmıştır. Ayrıca korelasyon analizi ve (akademik erteleme davranışı ve okul ikliminin başarı yönelimleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla) doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen veriler doğrultusunda hem akademik erteleme ile başarı yönelimi arasında hem de okul iklimi ile başarı yönelimleri arasında anlamlı ve pozitif ilişki olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effect of academic procrastination levels and school climate on the success orientations of students studying at the university and to determine the level at which academic procrastination and school climate are effective in achieving individual goals in their careers. In research, in addition to the personal information form for demographic features, "Academic Procrastination Scale" developed by Çakıcı (2003) to measure students academic procrastination levels, "Achievement Goal Orientations" scale developed by Elliot and Murayama (2008) and adapted into Turkish by Arslan and Akin (2015) and the "School Climate Scale" for university students developed by Terzi (2015), was used. The study applied to 287 students, 136 male (47.4%) and 151 female (52.6), randomly determined from different age groups studying at the Faculty of Sports Sciences of Balıkesir University. Data obtained from the students taking part in the study using the SPSS (Statistical Package ort he Social Sciences) v 25.0 package program, Manova analysis, frequency, percentage, and reliability coefficient calculations were performed. In addition, correlation analysis and linear regression analysis (to examine the effect of academic postponement behavior and school climate on achievement orientations) were applied. According to the data obtained at the end of the research, there is a significant and positive relationship between academic procrastination and achievement orientation and school climate and achievement orientation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik Ertelemeen_US
dc.subjectBaşarı Yönelimien_US
dc.subjectOkul İklimien_US
dc.subjectAcademic Procrastinationen_US
dc.subjectAchievement Goal Orientationsen_US
dc.subjectSchool Climateen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin akademik erteleme düzeylerinin ve okul ikliminin başarı yönelimleri üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of university student's academic procrastination and school climate on their achievement orientationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster