Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.contributor.authorBursa, Esra
dc.date.accessioned2022-09-21T11:00:10Z
dc.date.available2022-09-21T11:00:10Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationBursa, Esra. Sorgulama temelli STEM etkinlikleri ile fen öğretiminin okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine olan etkileri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12516
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı, sorgulama temelli STEM etkinlikleri ile fen öğretiminin okul öncesi öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine olan etkilerinin araştırılmasıdır. Araştırmada karma araştırma desen modeli temel alınmıştır. Kontrol grubunda 17 ve deney grubunda 19 olmak üzere 60-72 aylar arasındaki okulöncesi öğrencileri ile yürütülen çalışmada toplam 36 öğrenci ile çalışılmıştır. Çalışmada her iki gruba ön test uygulanmış daha sonra dört hafta süreyle deney grubuna toplamda 12 STEM etkinliği uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, bilimsel süreç becerileri ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan ürün değerlendirme rubriği kullanılmıştır. Bilimsel süreç becerileri ölçeğinden elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları; ön test uygulanan deney ve kontrol grubunun bilimsel süreç becerileri ölçeğinden alınan puanların analizi sonucu anlamlı fark olmasına rağmen dört hafta boyunca gerçekleştrilen etkinlikler sonucunda uygulanan son testte her iki grup arasında alınan puanların analizi sonucu anlamlı bir fark olmaması deney grubunun bilimsel süreç beceri düzeylerinin sorgulama temelli STEM etkinlikleri ile olumlu yönde arttığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışma okul öncesi öğrencilerinin STEM etkinlikleri ile desteklenmiş eğitim programlarına tabi tutulması sonucunda bilimsel süreç becerilerinde dikkate değer bir şekilde artış olduğunu göstermiştir. Bu nedenle okul öncesinden yüksek öğretime kadar bütün öğretim müfredatların STEM etkinlikleri ile esteklenmesinin öğrencilerin bilimsel süreç becerilerinin gelişimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe general purpose of this study is to investigate the effects of inquiry-based STEM activities and science teaching on pre-school students' scientific process skills. The mixed research design model was used in the research. In the study conducted with preschool students aged 60-72 months, 17 in the control group and 19 in the experimental group, a total of 36 students were studied. In the study, a pre-test was applied to both groups, and then a total of 12 STEM activities were applied to the experimental group for four weeks. Scientific process skills scale and product evaluation rubric prepared by the researcher were used as data collection tools in the research. The data obtained from the science process skills scale were analyzed using the SPSS program. Findings of the research; Although there was a significant difference as a result of the analysis of the scores obtained from the science process skills scale of the experimental and control groups in the pre-test, there was no significant difference as a result of the analysis of the scores obtained in the post-test applied as a result of the activities carried out for four weeks. It was concluded that there was a positive increase with This study showed that there was a remarkable increase in scientific process skills as a result of pre-school students being subjected to educational programs supported by STEM activities. For this reason, it is thought that supporting all curriculums from pre-school to higher education with STEM activities will contribute to the development of students' scientific process skills.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEM Etkinliklerien_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectOkul Öncesi Öğrencilerien_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerilerien_US
dc.subjectSTEM Activitiesen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectPreschool Studentsen_US
dc.subjectScientific Process Skillsen_US
dc.titleSorgulama temelli STEM etkinlikleri ile fen öğretiminin okul öncesi öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine olan etkilerien_US
dc.title.alternativePre-school of science teaching with inquiry-based stem activities effects of students on scientific process skillsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster