Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSarıoğlan, Ayberk Bostan
dc.contributor.authorÖzkaya, Özge Şentürk
dc.date.accessioned2022-09-21T11:13:35Z
dc.date.available2022-09-21T11:13:35Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationÖzkaya, Özge Şentürk. Kuvvet ve enerji ünitesinin STEM çemgisi ile öğretiminin öğrencilerin yaratıcılık, üstbilişsel farkındalık ve akademik başarılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12518
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ‘Kuvvet ve Enerji’ ünitesinin STEM Çemgisi ile öğretimin öğrencilerin yaratıcılık, üstbilişsel farkındalık ve akademik başarılarına etkisini incelemektir. Çalışmada yarı deneme modellerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Çalışma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Kocaeli ilinde bir devlet okulunda öğrenim görmekte olan 27’si deney 27’si kontrol grubu olmak üzere 54 yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deney grubunda STEM Çemgisi ile öğretim gerçekleştirilirken kontrol grubunda MEB fen bilimleri dersi öğretim programı çerçevesinde öğretim gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Kuvvet ve Enerji Akademik Başarı Testi”, “Bilimsel Yaratıcılık Testi”, “Üstbilişsel Farkındalık Envanteri” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “STEM Çalışma Yaprakları” kullanılmıştır. Elde edilen nicel verilerin analiz edilmesinde SPSS 25.0 paket programı kullanılmıştır. STEM çalışma yapraklarından elde edilen verilerin analizinde ise “STEM Çalışma Yaprağı Değerlendirme Rubriği” kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular doğrultusunda deney grubunda STEM Çemgisi ile gerçekleştirilen eğitimin, yedinci sınıf öğrencilerinin yaratıcılık becerileri ve üstbilişsel farkındalıklarını geliştirdiği, aynı zamanda ‘Kuvvet ve Enerji’ ünitesindeki akademik başarılarını artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada ulaşılan sonuçlara göre önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effect of teaching ‘Force and Energy’ unit with STEM Cycline on students’ creativity, metacognitive awareness and academic success. Quasi experimental desing nonequivalent control group was used in this study. The study was done with 54 seventh grade students consisting of 27 of them for the experimental group and 27 of them for the control group at a state school of the province Kocaeli in 2021-2022 Educational year. While the teaching was carried out with STEM Cycline in the experimental group, the teaching within the frame of MEB Science curriculum was held on the control group. As the data collection tool ‘Force and Energy Academic Test’, ‘Scientific Creativity Test’, ‘Metacognitive Awareness Inventory’ and ‘STEM Worksheets’ were utilised in the study. In the analysis of the quantitative data, the SPSS 25.0 Pack program was used. ‘STEM Worksheets Evaluation Rubric’ developed by the researcher was used in the analysis of the STEM Worksheets data. In accordance with the results obtained from the research, it was concluded that STEM Cycline developed the seventh grade students’ creativity skills and metacognitive awareness and also increased the academic success in ‘Force and Energy’ unit in the experimental group. Suggestions were given in accordance with the results in the study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectSTEM Çemgisien_US
dc.subjectKuvvet ve Enerjien_US
dc.subjectBilimsel Yaratıcılıken_US
dc.subjectÜstbilişsel Farkındalıken_US
dc.subjectSTEM Cyclineen_US
dc.subjectForce and Energyen_US
dc.subjectModellingen_US
dc.subjectScientific Creativityen_US
dc.subjectMetacognitive Awarenessen_US
dc.titleKuvvet ve enerji ünitesinin STEM çemgisi ile öğretiminin öğrencilerin yaratıcılık, üstbilişsel farkındalık ve akademik başarılarına etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of teaching the force and energy unit with stem cycline on students' creativity, metacognitive awareness and academic achievementen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster