dc.contributor.advisor | Sarıoğlan, Ayberk Bostan | |
dc.contributor.author | Gündoğan, Pelin | |
dc.date.accessioned | 2022-09-21T11:37:34Z | |
dc.date.available | 2022-09-21T11:37:34Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.citation | Gündoğan, Pelin. Pandemi sürecinde öğretmen adaylarının fen öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-1 dersine yönelik çalışmalarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/12520 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Covid-19 sürecinde salgının yayılmasını önlemek amacıyla ülke çapında Mart 2020 itibariyle uzaktan eğitime geçilmiş olup, uygulamalı dersler kapsamında olan laboratuvar derslerini de uzaktan eğitim kapsamında yürütülmesi kararı başta öğretmenler olmak üzere pek çok kişiyi laboratuvar derslerinin nasıl uzaktan eğitime entegre edilebileceği ile alakalı araştırmaya yapmaya yöneltmiştir. Bu çalışmada da pandemi sürecinde senkron olarak yürütülen Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-1 dersi kapsamında deney tasarlama ve yürütmenin öğretmen adaylarının tutum ve motivasyonlarına olan etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu çalışmanın örneklemi Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi
öğrenim görmekte olan 46 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem grubuna Öğretim Materyalleri Motivasyon Ölçeği ve Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği öntest ve sontest olmak üzere deney tasarlama ve yürütme aşamasının öncesi ve sonrasında uygulanırken, görüş formu deney tasarlama ve yürütme sonrasında uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre senkron olarak yürütülen Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-1 dersi kapsamında deney tasarlama ve yürütme ile öğretmen adaylarının tutum ve motivasyonları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Elde edilen sonuçlara
bakıldığında uzaktan eğitimin sürdürülebilir olması adına öncelikle öğrenciler arasında fırsat eşitliği sağlanmalı buna ek olarak düşünme becerilerinin geliştirilmesi için daha dikkat çekici yazılımlar ve ara yüzler üzerine çalışılmalıdır. | en_US |
dc.description.abstract | In order to prevent the spread of the epidemic in the Covid-19 process, distance education has been switched to distance education as of March 2020 throughout the country, and the decision to conduct laboratory courses within the scope of applied courses within the scope of distance education has led many people, especially teachers, to research how laboratory courses can be integrated into distance education. In this study, it is aimed to investigate the effect of designing and conducting experiments on the attitudes and motivations of teacher candidates within the scope of Science Teaching Laboratory Applications-1 course, which is carried out synchronously during the pandemic process. The sample of this study consists of 46 science teacher candidates studying at Balıkesir University Necatibey Faculty of
Education. Teaching Materials Motivation Scale and the Attitude Scale towards distance education were applied to the study group before and after the experiment design and execution phase, including pretest and posttest, while the opinion form was applied after the experiment design and execution. According to the results obtained, no significant difference was found between the design and execution of experiments within the scope of the Science Teaching Laboratory Applications-1 course, which was carried out
synchronously, and the attitudes and motivations of the teacher candidates. When the results obtained are examined, in order for distance education to be sustainable, equality of opportunity should be provided among the students first, and in addition, more remarkable software and interfaces should be worked on to improve thinking skills. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | Laboratuvar | en_US |
dc.subject | Deney Tasarlama | en_US |
dc.subject | Fen Bilimleri | en_US |
dc.subject | Distance Education | en_US |
dc.subject | Laboratory | en_US |
dc.subject | Design of Experiments | en_US |
dc.subject | Science | en_US |
dc.title | Pandemi sürecinde öğretmen adaylarının fen öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-1 dersine yönelik çalışmalarının değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of the studies of pre-service teachers in science teaching Laboratory Applications-1 course during the pandemic process | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |