Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGür, Hülya
dc.contributor.authorYıldız, Abdülsamet
dc.date.accessioned2022-09-23T07:57:29Z
dc.date.available2022-09-23T07:57:29Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationYıldız, Abdülsamet. Uygulanan STEM etkinliklerinin kız öğrencilerin meslek seçimlerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12526
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Stem etkinliğinin ortaokul beşinci, altıncı ve yedinci sınıf kız öğrencilerinin meslek seçimine etkisini incelemektir. Araştırmada ortaokul öğrencileri için tasarlanmış Stem etkinliği uygulanmıştır. Öğrencilerin Stem ve Müzik alanlarında ilgi ve farkındalık oluşturması istenmiştir. Araştırma karma yöntem araştırma deseninde olup; nicel boyutta ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen, nitel boyutta içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2021-2022 eğitim-öğretim döneminde Balıkesir İli Karesi İlçesinde bir devlet ortaokulu öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada öncelikle ortaokul 5, 6 ve 7. sınıf öğrencilerine Stem’e Yönelik Tutum Ölçeği, Stem Motivasyon Ölçeği, Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeği ve Stem Meslek Alanları İlgisi Ölçeği uygulanmıştır. Stem etkinliği olarak deney grubu öğrencilerine “Minik Eller Sesi Resmediyor” adlı Stem etkinliği araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Etkinlikten sonra deney grubuna yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Diğer yandan Kontrol grubu öğrencileriyle ise mevcut müfredata uygun olarak dersler işlenmiştir. Çalışmada Stem’e Yönelik Tutum Ölçeği, Stem Motivasyon Ölçeği, Matematik Kaygısı-Endişesi Ölçeği ve Stem Meslek Alanları İlgisi Ölçeği ’den alınan veriler SPSS 16.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Stem etkinliklerinin, deney ve kontrol grubundaki öğrenciler arasında; Stem motivasyon ve Stem meslek alanlarına ilginin deney grubu lehine olumlu etkilendiği görülmüştür. Kız öğrencilerin Stem meslek alanlarına ilgi düzeyleri son test- ön test fark puanlarının anlamlı değildir ancak görüşmelere verdikleri cevaplar incelendiğinde pozitif etkisinin olduğu bulunmuştur. Araştırmamızda uygulanan stem etkinliğinin kız öğrencilerde farkındalık oluşturduğu ve gelecekte seçmeyi planladıkları meslek seçimlerinde de etkisi olacağı sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle Stem etkinliklerin hem matematik derslerinde hem da farklı derslerde yapılmasının önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the effect of Stem activity on the 5th, 6th and 7th secondary female students on their career choices. In the research, the Stem activity designed for secondary school students was applied. In the study, it was expected that students generate interest and awareness in the fields of Stem and Music.The research adapted mixed method research design. For the quantitative aspect, quasi- experimental design with pre-test and post- test control group was followed while content analysis was used for the qualitative data. The sample of the research consisted of secondary state school students in Karesi district of Balıkesir in 2021- 2022 academic year. Firstly, in this study, the Stem Attitude Scale, the Stem Motivation Scale, the Mathematics Anxiety Scale and the Stem Career Interest Survey were applied to the 5th, 6th and 7th grade middle school students. The Stem activity named “Little Hands Paint the Sound” was conducted with the experimental group. Following this, semi-structured interview form was implemented with the experimental group. On the other hand, With the control group students, the lessons were taught in line with the current curriculum. In the study, data obtained from Stem Attitude Scale, Stem Motivation Scale, Mathematics Anxiety Scale and Stem Career Interest Survey were analyzed with the SPSS 16.0 package program. It has been found that Stem motivation and interest in Stem profession between the two groups have been affected positively in the favour of experiemental group. The post-test - pre-test difference scores of female students' interest levels in Stem professions are not significant, however; when their answers to the interviews are examined, it has been found that it has a positive effect. It is concluded that the stem activity applied in our research creates awareness in female students and will have an impact on the career choices they plan to choose in the future. For this reason, it is recommended to carry out Stem activities both in mathematics lessons and in different lessons.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectStemen_US
dc.subjectMatematik Kaygı-Endişeen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectStem Mesleken_US
dc.subjectMathematics Anxietyen_US
dc.subjectStem Motivationen_US
dc.subjectStem Professionen_US
dc.titleUygulanan STEM etkinliklerinin kız öğrencilerin meslek seçimlerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of implemented stem activities on the professional choices of girl studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster