Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOkay, H. Hakan
dc.contributor.authorCanbulut, Muhammed Mustafa
dc.date.accessioned2022-11-02T13:11:50Z
dc.date.available2022-11-02T13:11:50Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationCanbulut, Muhammed Mustafa. Gitar eğitiminde sol el bağlamında parmak ve tel seçiminin geliştirilebilirliğine yönelik görüşlerin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12673
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractGitar çalan müzisyenlerin performans yaşantılarındaki sorunlardan birisi parmak numaralandırmaya ilişkin ilkelerdir. Diğer birçok çalgıda olduğu gibi, gitarda da parmak numaralarının kullanımı tartışmaya açık bir konu olarak görünmektedir. Parmak numaralarının kullanımında usta/çırak ilişkisinin temel alındığı veya deneyime dayalı rastgele öğrenme yaşantılarından faydalanıldığı düşünülmektedir. Ayrıca konunun kavramsallaştırılmasında da dağınıklık olduğu ileri sürülebilir. Bu bağlamda gitar eğitiminin önemi sorunlarından biri de parmaklandırmadır. Bu araştırmada, gitar eğitiminde sol el bağlamında parmak ve tel seçiminin geliştirilebilirliğine yönelik görüşlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel bir araştırma olup karma metot yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri görüşme ve anket yoluyla toplanmıştır. Gitar eğitimcilerine yönelik 10 sorudan oluşan anket yoluyla toplanan verilerin, frekans analizi yapılarak tabloları oluşturulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda parmaklandırmanın, gitar eğitiminin önemli bir sorunu olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın en önemli sonucu parmak numarası kullanımının öğretilebilir bir eğitim konusu olmasına yönelik geniş fikir birliğidir. Diğer bir sonuç ise gitar sanatçılarına göre parmak numarası belirlemede belli bir standart anlayış bulunmamaktadır. Çalgı yaşantısı düşünüldüğünde müziğin bireyselliği gibi müzik yapmayla doğrudan ilintili bir konu olarak parmak numarası yazmanın da bireysel deneyimle geliştiği ve kişiye özgü yaklaşımlardan oluştuğu anlaşılmaktadır Soruların yöneltildiği tüm uzmanlar çeşitli gerekçelerle zaman zaman öğrencilerin çaldıkları eser veya etütlerde parmak numarası yazdıklarını veya değiştirdiklerini ifade etmişlerdir. Bu gerekçeler öncelikle müzikal gerekçeler olduğu kadar kolay çalmaya, gücü korumaya ve fiziksel sağlığı korumaya işaret eden ergonomi ile de ilişkilendirilmiştir. Bazı gitar sanatçıları egzersiz olması amacıyla parmak numarası değiştirdiklerini ifade ederek, aslında konuya ilişkin bir öğretim stratejisine işaret etmişlerdir.en_US
dc.description.abstractOne of the problems in the performance life of guitar-playing musicians is the principles of finger numbering. As in many other instruments, the use of finger numbers in the guitar seems to be a controversial issue. It is thought that the use of finger numbers is based on the master/apprentice relationship or random learning experiences based on experience are used. In addition, it can be argued that there is a disorganization in the conceptualization of the subject. In this context, one of the important problems of guitar education is fingering. In this study, it was aimed to evaluate the views on the development of finger and string selection in the context of the left hand in guitar education. The research is a descriptive research and mixed method method was used. The data of the research were collected through interviews and questionnaires. Frequency analysis of the data collected through a questionnaire consisting of 10 questions for guitar trainers was made and tables were created and interpreted. As a result of the research, it was determined that fingering is an important problem in guitar education. The most important result of the research is the broad consensus that finger number use should be a teachable educational topic. Another result is that there is no standard understanding in determining finger numbers according to guitar artists. When the instrument life is considered, it is understood that writing finger numbers, as a subject directly related to making music, as well as the individuality of music, develops with individual experience and consists of personal approaches. These reasons are primarily associated with ergonomics, which refers to playing easily, preserving strength, and protecting physical health, as well as musical reasons. Some guitarists stated that they changed finger numbers as an exercise and actually pointed to a teaching strategy related to the subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGitar Eğitimien_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectParmaklandırmaen_US
dc.subjectGuitar Educationen_US
dc.subjectMusic Educationen_US
dc.subjectFingeringen_US
dc.titleGitar eğitiminde sol el bağlamında parmak ve tel seçiminin geliştirilebilirliğine yönelik görüşlerin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of views on the improvability of finger and string selection in the context of the left hand in guitar educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster