Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGül, Recep Emin
dc.contributor.authorYağcı, Samet
dc.date.accessioned2022-11-15T11:40:37Z
dc.date.available2022-11-15T11:40:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2148-922X - 2687-4148
dc.identifier.urihttps://doi.org/ 10.32955/neu.istem.2021.7.2.01
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12705
dc.descriptionGül, Recep Emin (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Diyanet İşleri Başkanlığı yayınları tarafından 5 ve üzeri yaş çocuklara yönelik hazırlanan 40 Hadis Düşler Adası isimli hikâye kitabında yer alan hadislerin pedagojik açıdan çocukların dinî gelişimlerine uygunluğu ele alınmıştır. Nitel araştırma modeli ile tasarlanan bu çalışmada doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, söz konusu eserde yer alan hadislerin çocuğa görelik ilkesi bağlamında 5-7 yaş çocukların dinî gelişim özelliklerine uygunluğu problemine odaklanılmıştır. Söz konusu uygunluğun çocukların din, Allah ve peygamber tasavvurunun doğru gelişmesi açısından önemli olduğu düşünüldüğünden bu çalışmanın önemine karar verilmiştir. Çalışmada öncelikle 5-7 yaş çocukların dinî eğitimine yönelik temel prensiplere kısaca değinilmiştir. Daha sonra ise konu edilen eserdeki hadisler çocuklara uygunlukları açısından incelenmiştir. Yapılan inceleme sonrasında yirmi altı hadisin çocuklara uygun olduğu; on dört hadisin ise uygun olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Çocuklara uygun olmadığı düşünülen hadislerin yerine çocukların dinî gelişimlerine uygun görülen alternatif hadisler önerilmiştir. Çalışma, benzer içerik ve amaçla hazırlanacak diğer çalışmalar için sunulan bazı önerilerle tamamlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the suitability of the hadiths in the story book called 40 Hadis Düşler Adası (40 Hadiths Island of Dreams), prepared by Publications of the Presidency of Religious Affairs for children aged 5 and over, for the development of children in terms of suitability for child principle is discussed. In this study, which was designed with a qualitative research model, the document review method was used. In the research, the problem of the suitability of the hadiths in the aforementioned book with the religious development characteristics of 5–7-year-old children in terms of suitability for child principle is focused on. It was thought that mentioned suitability is important in terms of the correct development of the children’s imagination of religion, God and the prophet, and the importance of this study was decided. In the study, first of all, examples from the life of the Prophet for child education were given, then the basic principles for the religious education of 5–7-year-old children were mentioned briefly. Finally, the hadiths in the subject book were examined in terms of hadiths suitability for children. After the examination, it was concluded that twenty-six hadiths are suitable for children and fourteen hadiths are not. Alternative hadiths were suggested instead of the hadiths that were thought to be unsuitable for children. The study has been completed with some suggestions for other studies that will be prepared with similar content and purpose.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNear East Unıversıty Ltd. İrtibat Bürosuen_US
dc.relation.isversionof10.32955/neu.istem.2021.7.2.01en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHadisen_US
dc.subjectDin Eğitimien_US
dc.subjectErken Çocukluk Dönemien_US
dc.subject40 Hadis Düşler Adasıen_US
dc.subjectDinî Gelişimen_US
dc.subjectHadithen_US
dc.subjectReligious Educationen_US
dc.subjectEarly Childhood Perioden_US
dc.subject40 Hadis Düşler Adasıen_US
dc.subjectReligious Developmenten_US
dc.titleÇocukları hadislerle buluşturmak: 40 hadis düşler adası kitabı üzerine bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeBringing children together with hadiths: An evaluation of 40 hadis düşler adasi (40 hadiths island of dreams)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisien_US
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000- 0002-0976-650Xen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage271en_US
dc.identifier.endpage304en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster