Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGül, Recep Emin
dc.date.accessioned2022-12-27T10:30:10Z
dc.date.available2022-12-27T10:30:10Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2636-8811
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47951/mediad.1016873
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12769
dc.description.abstractBu çalışmada sosyal medyada paylaşılan hadislerin dinî yaşantıya olan etkisi incelenmiştir. Araştırmada nicel yöntem benimsenmiş, araştırma verileri hazırlanan anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın evrenini Balıkesir Üniversitesi öğrencileri, örneklemini ise basit rastlantısal yöntemle seçilmiş 317 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı günümüzde bilgi paylaşım araçlarından biri haline gelen sosyal medyada paylaşılan hadislerin örneklem grubunun dinî yaşantısına ne oranda etki ettiğini tespit etmektir. Bu amaca uygun olarak katılımcılara sekiz ana başlıkta bazı önermeler sunulmuştur. Araştırmada elde edilen verilere göre katılımcıların çok büyük bir kısmı sosyal medyaya ve burada paylaşılan hadislere güvenmemektedir. Bununla birlikte katılımcıların sekiz ana başlıktan üçünü %50’nin altında bir oranla; beş başlığı ise %50’nin üzerinde dinî yaşantılarına aktardığı tespit edilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlardan hareketle sosyal medya kullanıcılarının gizil (örtük) öğrenme yöntemiyle sosyal medyada paylaşılan hadislerdeki dinî bilgileri öğrendiklerini ve dinî yaşantılarına aktardıklarını söylemek mümkündür.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effect of hadiths shared on social media on religious life was examined. A quantitative method was adopted in the research, and research data were collected through a questionnaire. The population of the research consists of Balıkesir University students, and the sample consists of 317 students selected by a simple random method. Following this aim, some suggestions were presented to the participants under eight main headings. According to the data obtained in the research, the majority of the participants do not trust social media and the hadiths shared here. However, it was determined that the participants transferred three of the eight main headings to their religious life with a rate below 50%, and the five headings over 50%. Based on the results of the research, it is possible to say that social media users learn the religious information in the hadiths shared on social media with the latent (implicit) learning method and transfer them to their religious lives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherErciyes Üniversitesi Medya ve Din Araştırmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (MEDİAM)en_US
dc.relation.isversionof10.47951/mediad.1016873en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHadisen_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectDinî Yaşantıen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencilerien_US
dc.subjectBalıkesiren_US
dc.subjectHadithen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectReligious Lifeen_US
dc.subjectUniversity Studentsen_US
dc.subjectBalikesiren_US
dc.titleSosyal medyada paylaşılan hadislerin dinî yaşantıya etkisi: Balıkesir Üniversitesi öğrencileri örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of hadith shared on social media on religious life: The sample of Balikesir University studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMedya ve Din Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0976-650Xen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage301en_US
dc.identifier.endpage315en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster