Online education in language learning/teaching in universities: the COVID-19 and digital transformation
Abstract
The Covid -19 pandemic has no doubt changed and fast-tracked the way
digital transformation in language learning and teaching is being
conducted in higher institutions of learning. Research questions were
asked to students and teachers on a voluntary basis to collect substantial
data needed to illustrate the influence of digital transformation in foreign
language learning and teaching and reveal the effect of digital practice
on students. The participants were 103 students and 35 lecturers at the
English department at the Komrat University in Gagavuzia. The
instrument used for data collection was survey questions. According to
the results obtained, 42% of the participants believed that the online
platform was foolproof during exams. On the other hand, 71,7% stated
that they did not believe that the online platform was more interactive or
convenient. These results reveal that higher education institutions
involved in teaching on the digital platform need additional skills to
ensure they engage students interactively and professionally. Covid -19 salgını hiç şüphesiz daha yüksek öğrenim kurumlarında dil
öğreniminde ve öğretiminde dijital dönüşümün gerçekleştirilme şeklini
değiştirdi ve hızlı bir şekilde bu alana geçilmesine yönlendirdi. Yabancı dil
öğreniminde ve öğretiminde dijital dönüşümün etkisini göstermek ve
dijital uygulamanın öğrenciler üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak için
ihtiyaç duyulan önemli verileri toplamak için öğrencilere ve öğretmenlere
gönüllük esasına dayalı araştırma soruları yöneltildi. Katılımcılar,
Gagavuzya'daki Komrat Üniversitesi İngilizce bölümünde 103 öğrenci ve
35 öğretim görevlisiydi. Elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların%42'si
çevrimiçi platformun sınavlar sırasında kusursuz olduğuna inanıyordu.
Öte yandan, %71,7'si çevrimiçi platformun daha interaktif veya daha
kullanışlı olduğuna inanmadığını belirtti. Bu sonuçlar, dijital platformda
öğretime dahil olan yüksek öğretim kurumlarının, öğrencileri etkileşimli ve
profesyonel bir şekilde meşgul etmelerini sağlamak için ek becerilere
ihtiyaç duyduğunu ortaya koymaktadır.