Türkiye'de değişen belediye logoları: Küreselleşme ve başka nedenler
Özet
Kentler çok nüfuslu, çok işlevli, tarımsal işgücünün önemli olmadığı, farklı yaşam
biçimlerine sahip insan yapımı merkezi yerlerdir. Kentler küreselleşme sürecinin sahnelendiği
mekânlardır. Bu süreçte yaşanan değişim ve dönüşümler kentlerde açık bir şekilde
gözlenebilmektedir. Bu değişimlerin toplamı veya bir kısmı logolarla anlatılabilmektedir. Logolar
farklı bilimler tarafından incelenmektedir. Pazarlama, iletişim, resim, sanat tarihi, turizm ve
coğrafya logoları farklı şekilde ele almaktadır. Logolar kent kimliğinin özü veya özetidir. Onlar
farkındalık oluşturan ve özgünlüğü ifade eden değişen varlıklardır. Bu çalışmada Türkiye'de bazı
belediye logolarındaki değişim ele alınmıştır. Veriler google' den temin edilmiş, yorumlayıcı
anlamaya yönelik coğrafik içerik analizi yapılmıştır. Logolardaki değişimin temel nedeni daha çok
küreselleşmedir. Küreselleşme geçmişe dönmeyi veya nostalji duygusunu, tarihi değerlere sahip
çıkmayı, rekabet etmeyi, markalaşmayı teşvik etmektedir. Siyasi nedenler de logoları
etkilemektedir. Bu açıdan logolar siyasi erkin ideolojik öncelikleri arasındadır. Kuşkusuz
logolardaki değişim nedenleri her zaman tek nedene bağlanamaz. Nostalji güdüsü, kişisel
nedenler, modanın değişimi, nüfus artışı ve şehirlerin büyümesi başka nedenler olarak ortaya
çıkmaktadır. : With different lifestyles, cities are multi-populated, multi-functional, man-made
central places where agricultural workforce is not important. Also, cities are places where the
globalization process is staged. The changes and transformations experienced in this process can
be clearly observed in cities. The sum or some of changes can be explained by logos. Logos are
studied by different sciences. Marketing, communication, painting, art history, tourism and
geography treat logos differently. Logos are the essence or epitome of urban identity. There are
changing beings that create awareness and express authenticity. In this study, changes in some
municipal logos in Turkey were discussed. The data was sourced from google, and geographic
content analysis was conducted for interpretive understanding. The main reason for the change in
logos is more globalization. Globalization encourages a return to the past or a sense of nostalgia,
ownership of historical values, competition, and branding. Political reasons also influence logos.
In this respect, logos are among the ideological priorities of political power. Of course, the logos
cannot always be linked to one reason. The motive fornostalgia, personal reasons, the change of
fashion, population growth and the growth of cities appear as other reasons.
Kaynak
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
25Sayı
Özel SayıKoleksiyonlar
- Coğrafya-Makale Koleksiyonu [108]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3387]