Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOğlakçı, Burak
dc.contributor.authorUzun, Alper
dc.date.accessioned2023-02-16T11:12:21Z
dc.date.available2023-02-16T11:12:21Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2630-6336
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/12848
dc.description.abstractWeb 2.0 dönemi ile hızlı bir gelişim gösteren sosyal medya uygulamaları, kullanıcılarına kolay ve erişilebilir biçimde kendi içeriklerini üretme, paylaşma ve başkaları tarafından üretilen içeriklerle etkileşime geçebilme imkanı sağlamıştır. Popüler bir lokasyon bazlı sosyal ağ olan Twitter, içerisinde barındırdığı kullanıcı üretimli içerikler ile çeşitli disiplinlerin dikkatini çekmiştir. Bu içerikler mekânsal bilgileri ile birlikte elde edildiğinde, coğrafya bilimi araştırmaları için önemli bir potansiyel sağlamaktadır. İlgili ağ üzerinde yer alan mekânsal veri çeşitlerini, verilere nasıl erişilebileceğini ve bu verilerin coğrafya araştırmalarındaki önemini irdelemeyi amaçlayan bu araştırmanın yönteminde retrospektif bir yaklaşım benimsenmiştir. Doküman incelemesi ve açık kaynak kod kullanımı da amaca uygun olarak yöntem dâhilinde kullanılmıştır. Twitter üzerinde toplam üç farklı coğrafi-mekânsal meta veri ve bu verilerin kullanıcılara sunulduğu iki farklı JSON nesnesi olduğu belirlenmiştir. İlgili verilere ulaşabilmek için genel olarak tercih edilen üç farklı yöntem ve bu yöntemlerin kullanıldığı çeşitli araştırma ve projelerin var olduğu görülmüştür. Genel olarak, coğrafya bilimi ile ilişkili on üç farklı araştırma konusu için sosyal ağ Twitter üzerinde bulunan veriler önemli bir veri potansiyeli sağlamaktadır. Yine, Sosyal ağ Twitter üzerinde bulunan kullanıcı üretimli içeriklerin ve ilgili yöntemlerin coğrafya araştırmalarında kullanımının; araştırmalar için veri toplama, analiz etme ve görselleştirme süreçlerine katkı sağlayacağı, araştırmalarda ele alınan konuları çeşitlendireceği aşikârdır.en_US
dc.description.abstractSocial media applications, which developed rapidly with the Web 2.0 era, provided users with the opportunity to produce and share their own content in an easy and accessible way and to interact with the content produced by others. Twitter, a popular location based social network, has attracted the attention of various disciplines with user-generated content. When these contents are obtained together with their spatial information, they provide significant potential for geography research. A retrospective approach has been adopted in the method of this study, which aims to examine the types of spatial data on the Twitter network, how to access data and the importance of these data in geography research. Document review and use of open source code were also used within the method in accordance with the purpose. It has been determined that there are a total of three different geospatial metadata on Twitter and two different JSON objects where this data is made available for users. It has been observed that there are three different methods generally preferred to access relevant data and various research and projects using these methods. In general, the data available on the social network Twitter for thirteen different research topics associated with the science of geography provides significant data potential. In addition, it is obvious that the use of user-generated contents on social network Twitter and the application of related methods in geography research will contribute to data collection, analysis and visualization processes for research and diversifying the subjects present in researches.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWeb 2.0en_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectLBSAen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectCoğrafi Mekânsal Verien_US
dc.subjectWeb 2.0en_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.subjectLBSNen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectGeospatial Dataen_US
dc.titleMetinsel mesajdan mekânsal bilgiye: Coğrafya araştırmalarında veri kaynağı olarak sosyal ağ Twitteren_US
dc.title.alternativeFrom posting to spatial information: Social network Twitter as a data source in geography researchen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalInternational Journal Of Geography And Geography Education (Online)en_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-4559-4108en_US
dc.contributor.authorID0000-0002- 1304-1683en_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage176en_US
dc.identifier.endpage191en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster