dc.contributor.advisor | Tezci, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Koluman, Aslıhan | |
dc.date.accessioned | 2023-02-21T07:02:39Z | |
dc.date.available | 2023-02-21T07:02:39Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.citation | Koluman, Aslıhan.. Ailelerin ilkokul düzeyindeki eğitimden beklentileri (Diyarbakır il örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/12860 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ilkokullarda öğrencisi bulunan ailelerin görüşlerinden yararlanarak okul-aile, öğretmen-veli arasındaki işbirliğini güçlendirmek, velilerin ilkokul düzeyindeki eğitimden beklentilerinin ne olduğunu belirleyerek karşılaşılan sorunları belirleyip daha etkili ve verimli bir eğitim süreci için çözüm önerileri geliştirebilmektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemiyle 2019-2020 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili Bismil ilçesindeki 5 devlet okulu, 1 özel okul olmak üzere 6 ilkokuldan 430 veliye araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu sunulmuş ve elde edilen veriler nicel veri çözümleme tekniği kullanılarak, içerik analizi yapılarak, bulgular tanımlanarak yorumlanmıştır. Katılımcıların yaş ve meslekleri çeşitlilik arz etmektedir. İlkokul eğitimi özellikle eğitimin temellerinin atılması açısından oldukça önemlidir. Özellikle velilerin; ilkokul eğitimi, imkânları, eğitim kurumlarının durumu, programın önemi ve okul-aile işbirliği konularında bilgi eksikliği, okullarda eğitim sürecinde aksaklıklara neden olmaktadır. Ailelerin genel olarak eğitim kurumlarından birçok beklentileri bulunmaktadır. Özellikle ilkokul döneminde çocukların çoğu eğitim süreciyle ilk defa tanıştığı için ailelerin eğitim kurumlarından, öğretmenlerden istek ve beklentileri daha yoğun, detaycı şekilde olmaktadır. Yapılan bu çalışma kapsamında genel olarak ailelerin eğitim kurumlarından beklentileri ve özelliklede ilkokul eğitimi alan çocukların ailelerinin eğitimden, eğitim kurumlarından beklentilerinin neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this research; It is to strengthen the cooperation between school-family, teacher-parent by taking advantage of the views of families who have students in primary schools, to determine the expectations of parents from primary school education, to identify the problems encountered and to develop solutions for a more effective and efficient education process. In the research, a questionnaire form developed by the researcher was presented to 430 parents from 6 primary schools, including 5 public schools and 1 private school, in the Bismil district of Diyarbakır province in the 2019-2020 academic year, using the quantitative research method, and the data obtained were interpreted by using the quantitative data analysis technique, by making content analysis, the findings were defined and interpreted. The ages and occupations of the participants vary. Primary education is very important especially in terms of laying the foundations of education. Especially parents; Lack of information on primary school education, its opportunities, the status of educational institutions, the importance of the program and school-family cooperation cause disruptions in the education process in schools. Families generally have many expectations from educational institutions. Especially in the primary school period, since most of the children are introduced to the education process for the first time, the demands and expectations of the families from the educational institutions and teachers are more intense and detailed. Within the scope of this study, it has been tried to determine the expectations of the families from the educational institutions in general and the expectations of the families of the children who receive primary school education from education and educational institutions in particular. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Eğitimi | en_US |
dc.subject | ilkokul | en_US |
dc.subject | Ailelerin Eğitim Kurumlarından Beklentileri | en_US |
dc.subject | Expectations of The Families From Schools | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Primary School Education Institions | en_US |
dc.title | Ailelerin ilkokul düzeyindeki eğitimden beklentileri (Diyarbakır il örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Expectations of families about primary education (Diyarbakır province case) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |