eTwinning proje uygulamalarının öğrencilerin İngilizce dört dil becerisine katkısı açısından değerlendirilmesi
Künye
Aytaş, Sevinç. eTwinning proje uygulamalarının öğrencilerin İngilizce dört dil becerisine katkısı açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022.Özet
Bu araştırma eTwinning proje uygulamalarının, öğrencilerin İngilizce dört dil becerisine katkısını, öğrencilerin bakış açılarından ele almayı amaçlamıştır. Öğrenci bakış açıları; eTwinning uygulamalarının dört dil becerisine bilişsel ve duyuşsal açıdan katkıları, uygulamalar esnasında karşılaşılan zorluklar ve öğrenci önerileri şeklinde dört boyutta ele alınmıştır. Öğrenci bakış açılarına dair bulgular sunulurken hem genel olarak eTwinning'in İngilizce dört dil becerisine katkısına yönelik öğrenci görüşleri ele alınmış hem de araştırmaya dahil olan öğrencilerin bakış açılarında ülkelere göre farklılık ve benzerliklerin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma, Kasım 2021-Mayıs 2022 tarihleri arasında yürütülen eTwinning projesi "No Man's Land" ile nitel bir eylem araştırması şeklinde gerçekleştirilmiştir. eTwinning projesinde dört dil becerisi ayrı ayrı ele alınırken alımlayıcı becerilerden üretici becerilere doğru; dinleme, okuma, konuşma ve yazma şeklinde bir sıralama takip edilmiştir. Her beceriye yönelik iki uygulama gerçekleştirilmiş, bu uygulamaların ilki öğretmen tarafından tasarlanırken ikinci uygulamanın tasarlanmasında öğrencilerin günlükleri vasıtasıyla toplanan dönütler göz önüne alınmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, bu projeye gönüllü olarak katılan 14-15 yaş aralığındaki Türkiye'den 12, Romanya'dan 10 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak, her beceriye yönelik ilk uygulamadan sonra oluşturulan öğrenci günlükleri ve beceriye yönelik her iki uygulama tamamlandıktan sonra ülkelere göre ayrılan öğrenci gruplarıyla gerçekleştirilen odak grup görüşmeleri kullanılmıştır. Odak grup görüşmelerinde kullanılan yarı-yapılandırılmış görüşme sorularının, öğrenciler tarafından günlüklerini yazarken de kullanmaları istenerek öğrencilerin belirli bir çerçeve içerisinde görüşlerini belirtmeleri sağlanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel analiz ve içerik analizi birlikte kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, eTwinning proje uygulamalarının, öğrencilerin İngilizce dört dil becerisine bilişsel ve duyuşsal açılardan olumlu yönde katkısının olduğu, öğrencilerin uygulamalara yönelik zorlandıkları noktalar ve hem bu zorlukların üstesinden gelmek hem de uygulamaları daha etkili hale getirmek için önerileri olduğu ve ayrıca ülkelere göre öğrenci bakış açılarında bir takım benzerlik ve farklılıkların bulunduğu görülmüştür. The aim of this research is to discuss the contribution of eTwinning project practises on students' four language skills in English from the students' perspectives. Perspectives are discussed in four dimensions as cognitive and affective contributions of eTwinning practices to four language skills, problems encountered during practices and students' suggestions. When presenting the findings; students' perspectives on the contribution of eTwinning to the four language skills in English are tried to be determined both in general and by country in terms of differences and similarities. This qualitative action research was carried out between November 2021 and May 2022 through the eTwinning project "No Man's Land" in which four language skills are dealt with separately. A sequence from receptive to productive skills as of listening, reading, speaking and writing is followed. Two practises are carried out for each skill, the first of which is designed by the teacher, while the feedback from the students' diaries are used for the second one. The study group consists of 12 students from Turkiye and 10 students from Romania, aged 14-15, who voluntarily participated in this project. As data collection tools, student diaries after the first practises and focus group interviews by country after the completion of both practises for each skill are used. The semi-structured interview questions are used in student diaries, too to ensure that students express their opinions within a certain frame. Descriptive and content analysis are used together in data analysis. As a result of this research it is concluded that; eTwinning project practises contributes positively to students' four language skills in English in cognitive and affective aspects; students have some challenges in terms of practises and suggestions both for overcoming those challenges and making the practises more effective; also there are some differences and similarities in students' perspectives by country.