dc.contributor.advisor | Övez, Filiz Tuba Dikkartın | |
dc.contributor.author | Demir, Sedat | |
dc.date.accessioned | 2023-03-22T11:24:19Z | |
dc.date.available | 2023-03-22T11:24:19Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.citation | Demir, Sedat. Pandemi sürecinde ortaokul matematik öğretmenlerinin dijital okuryazarlık öz yeterlikleri, e-öğrenmeye hazır bulunuşlukları, teknoloji kabul düzeyleri ve uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/12955 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada pandemi sürecinde ortaokul matematik öğretmenlerinin dijital okuryazarlık öz yeterlikleri, e-öğrenmeye hazırbulunuşlukları, teknolojiyi kabul düzeyleri, uzaktan eğitime yönelik tutumları çeşitli değişkenler açısından incelenmiş ve bu değişkenler arasındaki ilişki ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmaya 2020-2021 eğitim öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı Uşak ili ve ilçelerinde görev yapan uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş 108 ortaokul matematik öğretmeni katılmıştır. Ortaokul matematik öğretmenlerinin dijital okuryazarlık düzeylerini belirlemek için “Dijital Okuryazarlık Öz Yeterliliği Ölçeği”, e-öğrenmeye hazırbulunuşluklarını belirlemek için “E-öğrenmeye Hazırbulunuşluk Ölçeği”, teknoloji kabul düzeylerini belirlemek için “Öğretmenler İçin Teknoloji Kabul Ölçeği” ve uzaktan eğitime yönelik tutumlarını belirlemek için “Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada veri
analizi için betimsel istatistikler, ilişkisel örneklemler için t testi, tek faktörlü varyans analizi ve çoklu korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerinin dijital okuryazarlık öz yeterlik düzeylerinin, e-öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeylerinin, teknoloji kabul düzeylerinin yüksek düzeyde ve uzaktan eğitime yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin ölçeklerden aldığı puanlar ile cinsiyet, mesleki kıdem ve uzaktan eğitim ile ilgili eğitim alma durumu değişkenleri arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Ortaokul matematik öğretmenlerinin dijital okuryazarlık öz yeterlikleri ile e-öğrenmeye hazırbulunuşlukları arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde, teknoloji kabul düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmişken uzaktan eğitime yönelik tutumları arasında negatif yönde düşük ilişki vardır. Ortaokul matematik öğretmenlerinin e-öğrenmeye hazırbulunuşlukları ile teknoloji kabulleri arasında pozitif yönde orta düzeyde ilişki varken uzaktan eğitime yönelik tutumları arasında ise pozitif yönde düşük düzeyde ilişki olduğu belirlenmiştir. Ortaokul matematik öğretmenlerinin teknoloji kabulleri ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasında pozitif yönde düşük bir ilişki vardır. Bu sonuçlar ışığında bazı önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study examines secondary mathematics teachers' digital literacy self-efficacy, readiness for e-learning, level of technology acceptance, and attitudes towards distance education in terms of various variables during Covid pandemic. In addition, the relationship between technology acceptance levels, digital literacy self-efficacy, readiness for e-learning, and attitudes towards distance education are investigated. A total of 108 secondary mathematics teachers, working in state schools in the Uşak province and selected by convenient sampling method, participated in the research conducted in the 2020-2021 academic year. In the study, the “Digital Literacy Self-Efficacy Scale” was used to determine the digital literacy levels of secondary mathematics teachers, “Online Learning Readiness Scale” was
used to investigate their e-learning readiness, “Technology Acceptance Measure for Teachers” was used to determine their technology acceptance levels, and “Attitude Scale towards Distance Learning” was used to examine their attitudes towards distance education. Descriptive statistics, paired samples t-test, one-way analysis of variance, and multiple correlation analysis were used for the analysis of the data in the study. It is concluded that whereas secondary mathematics teachers' digital literacy self-efficacy
levels, readiness for e-learning, and technology acceptance levels were high their attitudes towards distance education were moderate. Significant difference was found between the scores of the teachers concerning gender, seniority, and training status of distance education. There was a positive and high-level correlation between secondary mathematics teachers’ digital literacy self-efficacy levels with their readiness for e-learning, and a moderately positive correlation existed between their digital literacy self-efficacy and technology acceptance levels. On the other hand, there was a low negative correlation between their digital literacy self-efficacy levels and attitudes towards distance education. It is determined
that while there was a positive moderate correlation between the readiness for e-learning and technology acceptance of secondary mathematics teachers, there was a low positive correlation between their attitudes towards distance education. In addition, there was a low positive correlation between secondary mathematics teachers' technology acceptance levels and their attitudes towards distance education. Finaly, some suggestions were given in the light of the results. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Dijital Okuryazarlık Öz Yeterlik | en_US |
dc.subject | E-Öğrenmeye Hazırbulunuşluk | en_US |
dc.subject | Teknoloji Kabulü | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum | en_US |
dc.subject | Ortaokul Matematik Öğretmenleri | en_US |
dc.subject | Digital Literacy Self-Efficacy | en_US |
dc.subject | Readiness for E-Learning | en_US |
dc.subject | Technology Acceptance | en_US |
dc.subject | Attitude Toward Distance Education | en_US |
dc.subject | Secondary Mathematics Teachers | en_US |
dc.title | Pandemi sürecinde ortaokul matematik öğretmenlerinin dijital okuryazarlık öz yeterlikleri, e-öğrenmeye hazır bulunuşlukları, teknoloji kabul düzeyleri ve uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An investigation of secondary mathematics teachers’ digital literacy self efficacy, readiness for e-learning, technology acceptance, and attitudes towards distance education during the pandemic | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |