dc.contributor.author | Dülgaroğlu, Oğuzhan | |
dc.contributor.author | Avcıkurt, Cevdet | |
dc.date.accessioned | 2023-04-10T06:41:24Z | |
dc.date.available | 2023-04-10T06:41:24Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-8775 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21325/jotags.2021.788 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/12965 | |
dc.description | Bu çalışma Oğuzhan Dülgaroğlu tarafından Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı’nda
yürütülen “Turizmde Sosyal Medya İletişiminin, Duyusal Markalama, Müşteri Değeri ve Sadakatine Etkisi: Ayvalık’ta Konaklayan Yerli
Turist Algılamaları” başlıklı doktora tezi kapsamında hazırlanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Turizm, bireyler arası iletişim ve etkileşimin yoğun yaşandığı bir sektör olarak karşımıza
çıkmaktadır. Özellikle Web 4.0 ile yaşanan gelişmelerle birlikte, turizm işletmeleri
müşterileriyle iletişim kurabilmekte ve ürün tanıtım etkinliklerini
gerçekleştirebilmektedirler. Böylece sürekli gelişen sosyal medya platformları sayesinde bu
gibi ürün tanıtım faaliyetlerini müşterilerin duyularına hitap edecek şekilde
yapabilmektedirler. Bu araştırma, Ayvalık’ta faaliyet yürüten konaklama işletmelerinde en
az bir kez konaklamış olan ve sosyal medya kullanan müşterileri kapsamaktadır. Bu
araştırmada; sosyal medya iletişimi, duyusal markalama, müşteri değeri ve müşteri sadakati
arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan analizler neticesinde, turizm sektöründe sosyal
medya iletişiminin; duyusal markalamayı, müşteri değerini ve müşteri sadakatini olumlu
yönde etkilediği tespit edilmiştir. Buna ek olarak, turizm işletmeleri tarafından
gerçekleştirilen duyusal markalama faaliyetlerinin; müşteri değerini ve müşteri sadakatini
olumlu yönde etkilediği saptanmıştır. Son olarak; turizmde müşteriler tarafından algılanan
değerin, müşteri sadakatini olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Araştırmada elde
edilen tüm bu sonuçlarla birlikte, araştırmacılara ve turizm işletmelerine öneriler
sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Tourism is a sector that communication and interaction between individuals is experienced.
Especially with Web 4.0, tourism establishments could communicate with their customers
and carry out product promotion activities. Thus, they could carry out such product
promotion activities by appealing to the senses of the customers, thanks to the social media
platforms. This research covers the customers who have stayed in the accommodation
establishments in Ayvalık and using social media. In this study; the relationship between
social media communication, sensory branding, customer value and customer loyalty in the
tourism sector have been examined. After the analyzes have been carried out in this study,
it has been determined that social media communication in tourism has a positive effect on
sensory branding, customer value and customer loyalty. Besides, it has been determined
that the sensory branding activities carried out by tourism establishments, have a positive
effect on customer value and customer loyalty. Finally, it has been determined that the value
perceived by customers in tourism, positively affects customer loyalty. With all these
results obtained in the research, suggestions have been presented to researchers and tourism
establishments. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İrfan Yazıcıoğlu | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.21325/jotags.2021.788 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Turizm | en_US |
dc.subject | Sosyal Medya | en_US |
dc.subject | Duyusal Markalama | en_US |
dc.subject | Müşteri Değeri | en_US |
dc.subject | Müşteri Sadakati | en_US |
dc.subject | Tourism | en_US |
dc.subject | Social Media | en_US |
dc.subject | Sensory Branding | en_US |
dc.subject | Customer Value | en_US |
dc.subject | Customer Loyalty | en_US |
dc.title | Turizm sektöründe sosyal medya iletişiminin, duyusal markalama, müşteri değeri ve müşteri sadakatine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of social media communication on sensory branding, customer value and customer loyalty in the tourism sector | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Journal of Tourism and Gastronomy Studies | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-1992-0531 | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0002-9169-9763 | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 253 | en_US |
dc.identifier.endpage | 274 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrenci | en_US |