Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇanakçı, Ahmet Ali
dc.contributor.authorOnur, Muhammet
dc.date.accessioned2023-06-12T12:25:59Z
dc.date.available2023-06-12T12:25:59Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationOnur, Muhammet. Belçika’da din eğitimi: İslam din dersi (Valon-Brüksel örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/13108
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, Belçika'da İslam din dersleri Valon-Brüksel bağlamında incelenmiştir. Araştırmanın amacı, son yıllarda yapılan yasal değişikliklerin Belçika Valon-Brüksel Federasyonu'na bağlı resmi okullarda verilen İslam din dersine yansımalarını ve bu süreçte yaşanan değişimi ortaya koymaktır. Ayrıca bu dersin tarihi arka planını, hukuki boyutunu, dersin kazanımlarını ve öğretmen niteliğini araştırıp elde edilen bilgilerle yapılan diğer araştırmalara, özellikle de karşılaştırmalı din öğretimi alanındaki çalışmalara katkı sağlamaktır. Bu çerçevede yöntem olarak literatür taraması ve doküman incelemesinden faydalanılmıştır. Giriş Bölümünde: Araştırmanın konusu, amacı - önemi, sınırlılıkları ve yöntemi ele alınmıştır. Belçika ve Belçika Valon-Brüksel eğitim sistemi çatısı altında temel, orta ve yükseköğretim kurumları hakkında genel bilgiler verilmiştir. İslam din dersinin tarihi, hukuki boyutu, kazanımları ve öğretmen niteliği ortaya konulmuştur. Çalışma, sonuç bölümüyle tamamlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, Islamic religion courses in Belgium were examined in the context of Wallonia-Brussels. The aim of the research is to reveal the reflections of the legal changes made in recent years on the Islamic religion course given in the official schools of the Belgian Walloon-Brussels Federation and the change experienced in this process. In addition, this study makes contribution to other researches, especially in the field of comparative religious teaching, by researching the historical background of this course, its legal dimension, the achievements of the course and the quality of the teacher and passing on the information obtained. In this context, literature review and document review techniques were used as a method. The subject, purpose - importance, limitations and method of the research are discussed. General information about basic, secondary and higher education institutions under the Foof of Belgium and Belgium Walloon-Brussels education system is given. The history, legal dimension, achievements and teacher quality of the Islamic religion course are revealed. The study is completed with the conclusion part.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBelçikaen_US
dc.subjectEğitim Sistemien_US
dc.subjectDin Eğitimien_US
dc.subjectİslam Din Derslerien_US
dc.subjectValon-Brüksel Federasyonu en_US
dc.subjectBelgiumen_US
dc.subjectEducation Systemen_US
dc.subjectReligious Educationen_US
dc.subjectIslamic Religion Coursesen_US
dc.subjectWalloon-Brussels Federationen_US
dc.titleBelçika’da din eğitimi: İslam din dersi (Valon-Brüksel örneği)en_US
dc.title.alternativeReligious education in Belgium: Islamic religion course (Valon-Brussels example)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster