dc.contributor.advisor | Şekercioğlu, Ayşe Gül | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Arzu Turan | |
dc.date.accessioned | 2023-06-12T12:49:46Z | |
dc.date.available | 2023-06-12T12:49:46Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.citation | Yılmaz, Arzu Turan. Ters yüz öğrenmenin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konusunda başarılarına etkisi ve öğrencilerin modele yönelik görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/13111 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Ters Yüz Öğrenme Modeli'nin 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde, İş ve Enerji konusunda, akademik başarılarına olan etkisi ve öğrencilerin modele ilişkin görüşlerinin tespit edilmesidir. Yapılan araştırma Balıkesir iline bağlı bir devlet okulunda öğrenim gören 47 7. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Yapılan çalışmada nicel araştırma yöntemleri arasında yer alan yarı deneysel araştırma modeli kullanılmış ve öğrenciler deney ve kontrol grubu olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Araştırmada 25 deney grubu öğrencisi, 22 kontrol grubu öğrencisi bulunmaktadır. Öğrencilerin İş ve Enerji konusundaki akademik başarısını ölçmek için İpek Akbulut (2013) tarafından hazırlanan başarı testi kullanılmıştır. Ayrıca deney grubunda bulunan öğrencilerin Ters Yüz Öğrenme Modeli (TYÖM)' ne ilişkin görüşlerini belirlemek için de Koçak (2019) tarafından hazırlanan öğrenci görüşleri anketinden faydalanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda TYÖM'nin deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test puanları arasında anlamlı bir farklılığa neden olduğu ve farklılığın deney grubunda bulunan öğrenciler lehine olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca deney grubunda bulunan öğrencilerin modele karşı olumlu yönde görüş geliştirdikleri de tespit edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.tableofcontents | The aim of this study was to determine the effect of the flipped learning model on the academic success of 7th grade students in science courses and the views of the students regarding the model. The research was conducted with 47 7th grade students studying in a public school in Balıkesir province. In the study, the semi-experimental research model, which is among the quantitative research methods, was used and the students were divided into two groups as experimental and control groups. In the study, there were 25 experimental group students and 22 control group students. An achievement test developed by İpek Akbulut (2013) was used to measure the academic success of the students and to determine the effect of the flipped learning model on academic success. In addition, the views scale prepared by Koçak (2019) was used to determine the views of the students in the experimental group regarding the flipped learning model. As a result of the analyses, it was determined that the flipped learning model caused a significant difference between the final test scores of the experimental and control group students and that the difference was in favor of the students in the experimental group. It was also determined that the students in the experimental group developed a positive views about the flipped learning model. Recommendations were made in line with these results. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Akademik Başarı | en_US |
dc.subject | Fen Öğretimi | en_US |
dc.subject | Öğrenci Görüşü | en_US |
dc.subject | Ters Yüz Öğrenme | en_US |
dc.subject | Science Teaching | en_US |
dc.subject | Flipped Learning | en_US |
dc.subject | Academic Success | en_US |
dc.subject | Student Views | en_US |
dc.title | Ters yüz öğrenmenin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin iş ve enerji konusunda başarılarına etkisi ve öğrencilerin modele yönelik görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | The effect of flipped learning on middle school 7th grade students' achievement on work and energy subject and views about the model | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |