Konaklama işletmelerine yönelik iş ilanlarının içerik analizi yöntemi ile incelenmesi: Kariyer.net örneği
Özet
Bu çalışmanın amacı, kariyer.net isimli internet sitesinde iş ilanı veren konaklama işletmelerinin iş
ilanlarını inceleyerek ilanların amaca uygunluğunu araştırmaktır. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma
yöntemlerinden biri olan içerik analizi kullanılmıştır. Kariyer.net sitesinde yer alan 218 adet iş ilanı altı
kategoride incelenmiştir. Bu kategoriler; ilanda işletme ile ilgili detaylı bilginin bulunurluğu, genel
nitelikler ve iş tanımının ayrı ayrı belirtilip belirtilmediği, adaya sağlanacak sosyal imkanlar/yan haklar
bilgisi, ilanda görsel bulunup bulunması (logo, fotoğraf, video vb.), ilanda iş tanımının bulunup
bulunmadığı bilgisi ve ilandaki bilgi miktarıdır (kelime sayısı). Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre;
oda kahvaltı hizmeti veren 5 yıldızlı oteller diğer yıldız sayılı otellere göre iş ilanlarında daha fazla
kelime kullanmaktadır. Oda fiyatı 1501-2000 TL arasında olan otellerin diğer fiyatlara sahip otellere
göre iş ilanlarında daha fazla “iş tanımı” bilgisine, kelime sayısına ve görsel kullanımına yer verdiği
görülmektedir. Adaylara sağlanacak sosyal imkanlar/yan haklar bilgisi sadece 5 yıldızlı otellerde yer
almaktadır. Ayrıca Trivago puanı yüksek olan otellerin iş ilanında daha fazla kelime kullandıkları tespit
edilmiştir. The aim of this study is to examine the job postings of the accommodation businesses
that post job advertisements on the website named kariyer.net and to investigate the suitability of the
advertisements for the purpose. Content analysis, one of the qualitative research methods, was used to
achieve this aim. 218 job postings on Kariyer.net were analyzed in six categories. These categories are;
Availability of detailed information about the business in the advertisement, whether the general
qualifications and job description are specified separately, information on the social benefits / fringe
benefits to be provided to the candidate, whether there is an image (logo, photo, video, etc.), whether
there is a job description in the advertisement, and information in the advertisement is the amount (word
count). According to the results obtained from the research; 5-star hotels providing bed and breakfast
service use more words in their job postings compared to other star-numbered hotels. It is seen that the
hotels with room rates between 1501 and 2000 TL include more “job description” information, the
number of words and the use of images in their job advertisements compared to hotels with other prices.
Information on social benefits/benefits to be provided to candidates is only available in 5-star hotels. In
addition, it has been determined that hotels with a high Trivago score use more words in their job
advertisements.